تجمع ؛ میراث کره و مدرنیته غرب مستتر در پیچش های کاغذی


آثار هنرمند معاصر کره ای Chun Kwang Young تحت عنوان "تجمع" در گالری SUNDARAM TAGORE نیویورک به نمایش در آمده است. این مجموعه اولین نمایشگاه این هنرمند در چهار سال اخیر در نیویورک است که به طور جامع روند کاری را در طول این مدت در رابطه با موضوع هماهنگی و تضاد نشان میدهد.
به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند فعالیت خود را از نقاشی شروع کرد ولی از اوسط دهه 1990 شیوه خود را تغییر داد و به سمت ساخت مجسمه های کاغذی رفت. رسانه ای که برای او حرکت در مرز نقاشی و مجسمه سازی را فراهم کرد.
مجموعه تجمع شامل آثار آویزان شده از دیوارها و یا مستقلی هستند که از طریق کاغذهای پیچیده شده ساخته شده اند.
او در سال 1944 در کره جنوبی به دنیا آمده و سالهای خشونت و جنگ کره را تجربه کرده است.
در اوایل دهه 1970، او به ایالات متحده رفت تا مدرک کارشناسی ارشد در کالج هنر فیلادلفیا را دنبال کند، جایی که او عمیقا به سوی اکسپرسیونیسم کلاسیک کشیده شد.
"به نظر می رسید این بهترین راه برای ابراز شگفتی و غم و اندوه من برای دیدن شکاف بزرگ بین ایده و واقعیت است." این را هنرمند کره ای Young بیان میکند.
وی در طول دوره های کاری خود اثرات نور و رنگ را مورد بررسی قرار داده است.
این هنرمند تصمیم گرفت تا به کره بازگردد و متمرکز بر توسعه روش شناسی خود شود، که کاملا منحصر به فرد و منعکس کننده تاریخ و هویت فرهنگی او بود.
شیوه کاری او متاثر از دیدن بسته های داروهای گیاهی است که او در دوران کودکی دیده بوده. بسته های کاغذی که با پیچش های متفاوت محتویات دارویی در آنها قرار میگرفته و در کره به فروش میرفته اند.
او با ایده ادغام تکنیک ها، مواد و احساسات میراث کره ای خود با آزادی مفهومی که در دوره آموزش غربی تجربه کرده بود، آثار هیجان انگیزی را خلق کرده است. این هنرمند در آثارش از کاغذ توت سفید استفاده کرد که ماهیت تاریخ کره را به تصویر می کشد و قدرت روحانی آثارش را به ارمغان می آورد.

logo-samandehi