نمایشگاهی با تمرکز بر تاریخ اجتماعی مهاجرت


هنرمند اهل شیکاگو Theaster Gates، تاریخ اجتماعی مهاجرت و روابط بین نژادی را در پروژه‌ای کاملاً جدید در Palais de Tokyo در پاریس بررسی می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، این پروژه به عنوان اولین نمایشگاه موزه‌ای انفرادی او در فرانسه، بخش خاصی از تاریخ آمریکا را به عنوان نقطه‌ی شروع کارش بررسی می‌کند.
Theaster Gates از طریق Amalgam، نقطه‌ی شروع پروژه‌ی جدیدش در Palais de Tokyo، به تاریخچه‌ی مالکیت زمین و روابط نژادی در شمال شرقی ایالات متحده می‌اندیشد.

این نمایشگاه در مورد داستان جزیره‌ی Malaga در ایالت Maine است که در آن فقیرترین مردم -از جامعه‌ای چند نژادی، متشکل از حدود 45 نفر- به دستور فرماندار ایالتی در سال 1912 به بیرون رانده شدند. این افراد که بسیاری از ساکنان بومی سفید‌پوست آنان را «راحت‌طلب» می‌نامیدند، در سرتاسر این سرزمین مجبور به جابه‌جایی شدند و در همین حال برخی را حتی به اجبار به مؤسسات روانپزشکی سپردند. Amalgam، اصطلاحی که برای نشان دادن همبستگی نژادی، قومی و مذهبی در گذشته نیز به کار می‌رفت، ابعادی جدید در کار Gates ایجاد کرده که از طریق بررسی‌های سینمایی، تندیس‌گرایانه و موسیقیایی نمایان شده است.

logo-samandehi