گزارش تصویری ششمین سالانه تبادل چاپ دستی در نگارخانه لاله


نمایشگاه آثار منتخب ششمین سالانه تبادل چاپ دستی روز جمعه 6 اردیبهشت ماه 1398 با حضور تعداد زیادی از هنرمندان در نگارخانه لاله گشایش یافت.

در یک دهه اخیر گسترش دامنه های تجربی چاپ دستی و تولید تجهیزات تخصصی آن به دست متخصصان داخلی موجب رشد و رونق کارگاه های متعدد چاپ دستی و گرایش پر شور هنرمندان نسل جوان به این عرصه شده که دورنمای روشنی از پیشرفت فعالان آن در ایران و عرصه های بین المللی ترسیم می نماید.

سالانه تبادل چاپ دستی (کارت پستال) از آغاز شکل گیری و برنامه ریزی تاکنون، بستری برای تجربه و ارائه آثار هنرمندان این عرصه فراهم نموده و در نگارخانه لاله برگزار شده است. این سالانه با هدف تبادل آثار و به اشتراک گذاری جدیدترین تجربیات هنرمندان شکل گرفته و در هر دوره بر تعداد مخاطبان آن افزوده شده است. همچنین فرصتی است برای علاقه مندان تا با تکنیکهای مختلف چاپ دستی در یک مجموعه ی منسجم آشنا شوند.

در ششمین سـالانه تـبادل چـاپ دسـتی ،پس از انتشار فراخوان، 268 نفر آثار خود را به دبیرخانه سالانه ارسال نمودند. پس از بررسی در مرحله نخست، تعداد 172 اثر متناسب با شرایط فراخوان و استانداردهای چاپ دستی شناخته شد. که در مرحله دوم، آثار 156 نفر به بخش نهایی راه یافت. در بخش مدعوین نیز 10 هنرمند فعال شرکت نمودند.

در سالانه تبادل چاپ دستی هنرمندان، نسخه های متعدد و همسان از یک اثر را به دبیرخانه سالانه ارسال می نمایند که بخشی از نسخه ها به صورت تصادفی انتخاب و بین شرکت کننده­ها تبادل می شود. همچنین بخشی دیگر از نسخه ها در نمایشگاه سالانه ارائه خواهد شد

شایان ذکر است، دبیری ششمین سالانه تبادل چاپ دستی، بر عهده کیوان عسگری (هنرمند معاصر و مدرس هنر) بوده است.

نمایشگاه برای بازدید تا 24 اردیبهشت از ساعت 9تا13 و 14 تا 18 به استثنای روزهای تعطیل دایر خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.


logo-samandehi