هفته‌ی طراحی میلان و نمایشی در کلیسای قرن سیزدهم

هنرمندی به نام Anton Alvarez برای هفته‌ی طراحی میلان، نمایشگاه l'ultima cera خود را داخل یک کلیسای قرن سیزدهم برپا کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، نمایشگاه گردان این مجموعه، Anton را به‌عنوان نخستین هنرمند برنامه‌ی رزیدنسی جدید fonderia artistica battaglia انتخاب کرده است.

اثر Anton Alvazer بین غیرمنتظره‌ها و کنترل‌شده‌ها نوسان دارد. برای ایجاد مجسمه‌های برنزی با اشکال منحصربه‌فرد، این هنرمند دستگاهی به نام «بیرون آور» ساخت. این دستگاه سیلندری فلزی است که با زنجیر از سقف آویزان می‌شود و با استفاده از یک موتور برقی، بیش از شش هزار تن فشار را بر موم وارد می‌کند و آن را وارد قالب‌ها و شکل‌های مختلفی می‌کند. سپس موم وارد یک استخر بزرگ می‌شود و در آنجا، هنرمند نتیجه‌ی کار را تبدیل به مجسمه کرده و شکل نهایی را به آن می‌دهد. هنگامی‌که شکل موم آماده می‌شود، داخل برنز گداخته انداخته می‌شود تا یک مجسمه‌ی یکدست خلق شود.

هر مجسمه شکل و ویژگی‌ منحصر‌به‌فردی دارد و از نظر شکل، اندازه و رنگ با دیگر مجسمه‌ها فرق می‌کند. فرایند خلق شکل‌ها هم عمدی و هم شانسی است، امری که باعث خلق قطعات کاملاً متفاوتی می‌شود. هنرمند یک مجسمه با رنگ سرمه‌ای، و دیگری را با رنگ فیروزه‌ای روشن رنگ کرد، موضوعی که باعث شد هر مجسمه ظاهر متفاوتی داشته باشد. او دیگر مجسمه‌ها را رنگ نکرده و رنگ برنزی طبیعی آن‌ها را حفظ نمود.

logo-samandehi