در دوسالانه ونیز 2019 چه میگذرد؛

پلی میان ارزش های انسانی در دستان بشر

پل صلح و دوستی با شش دست که پذیرش تفاوت ها میان انسان ها برای داشتن جهانی بهتر را نشان میدهد در دوسالانه ونیز 2019 به نمایش در آمده است.

به گزارش گالری آنلاین، هنرمند مجسمه ساز lorenzo Quinn در دوسالانه ونیز 2017 با اثر چیدمان خود شامل دو دست ساخته شده کنار یک دیوار شناخته شد. در این دوره نیز دست، دستمایه خلق اثر هنری وی شده و شش جفت دست در ورودی یک بنا قرار داده است.

هر جفت نشان دهنده یکی از شش ارزش جهانی ضروری است؛ دوستی، خرد، کمک، ایمان، امید و عشق. مفهوم پشت این پروژه با هدف و شعار دوسالانه ونیز 2019 همسو بوده و قصد دارد به موضوع پذیرش تفاوت های خود برای ایجاد یک جهان بهتر اشاره کند.

این چیدمان که طول آن 20 متر و عرض آن 15 متر است، از نظر اندازه مشابه پل های معروف شهر است.

هنرمند در مورد اثر خود توضیح میدهد: ونیز یک شهر میراث جهانی است و شهر پل‌ها است. این مکان مناسبی برای گسترش پیام وحدت و صلح جهانی است، به طوری که بیشتر ما در سراسر جهان به جای دیوارها و موانع، پل‌هایی را با دیگران ایجاد کنیم.

اولین جفت دست نمادی از مفهوم دوستی است و نشان می دهد دو کف دست به آرامی لمس می شود، اما اتصال آنها به شکل یک تصویر متقارن و مداوم نمایش دهنده ابراز حالت اعتماد و حمایت است.

هنرمند ارزش عقل را با استفاده از یک دست قدیمی و یک دست جوان نشان میدهد، که این امر باعث می شود که دانش از یک نسل به بعد منتقل شود.

کمک از طریق دو دست متصل نشان داده شده است، که نشان دهنده همدلی و درک در حالت حمایت فیزیکی، احساسی و اخلاقی است که روابط پایدار را ایجاد می کند.

همچنین در این اثر مفهوم ایمان با یک دست کوچک و دست پدر و مادر نشان داده شده است که یادآور مسئولیت پرورش نسل جوان ما است که بتواند با اعتماد به نفس، ارزش خود را بداند.

در همین حال، پیوستگی دست ها برای نمایش خوش بینی برای آینده نشان داده شده است. و در نهایت، عشق با انگشت های محکم بسته شده نشان دهنده شدت عزت نفس است؛ تظاهرات فیزیکی وضعیتی که برای همه ما اساسی است.

logo-samandehi