نمایش گونه های در معرض خطر گیاهی روی نقشه جهان

ونسا باراگائو، هنرمند حوزه نساجی در همکاری با فرودگاه هیترو لندن و باغ های کیو در تازه ترین اثر تاپستری خود گونه های گیاهی را با ظرافت و دقت تمام خلق کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، این اثر هنری بافتی و با شکوه که نقشه جهان را به تصویر می کشد، هم اکنون در محوطه مقابل پروازهای خروجی ترمینال 2 نصب شده است. این هنرمند پرتغالی که همچنان به خلق آثار خود در ابعاد بزرگ و کاملاً با تکنیک های سنتی دستباف ادامه می دهد، بالغ بر 520 ساعت از زمان خود را صرف خلق تابلوی تاپستری گونه های گیاهی نموده است. ابعاد این کار هنری عظیم که در خلق آن از 8 کیلوگرم کنف هندی و نخ کتان و 42 کیلوگرم نخ پشمی بازیافتی استفاده شده است 600 در 200 سانتی متر است.

ونسا باراگائو مفهوم انتزاعی زنده و خلاقی را از نقشه جهان در تابلوی تاپستری "گونه های گیاهی" به تصویر می کشد. هر قاره با رنگ و بافتی که منعکس کننده خصوصیات جغرافیایی منحصر بفرد آن قاره است با استفاده از سوزن های قلاب دوزی، سوزن کچه ، قلاب بافتنی و تکنیک های حکاکی نشان داده شده است. این هنرمند به دنبال آثار قبلی خود، بر نگرانی های زیست محیطی موجود تاکید می کند، چرا که در این اثر گونه های در معرض تهدید همچون صخره های مرجانی و گیاهان محافظت شده در سراسر جهان، از قبیل ارکیده دارزی و گل بادلرزان در اروپا، جینگو بیلوبا در چین و ارکیده ای نادر به نام bulbophyllum ankylochele در اندونزی، بطور برجسته نشان داده شده است.

logo-samandehi