نمایش طبیعت دیجیتالی بر روی تخته سنگ های بزرگ در ویرانه های یک حمام قدیمی توسط گروه teamLab

گروه هنری teamLab در پارک mifuneyama rakuen در جزیره کیوشوی ژاپن، برای نخستین بار نمایشگاه جدید خود را با عنوان "جنگلی که خدایان در آن زندگی می کنند، ویرانه ها و میراث - ماهیت زمان" برگزار کرد. این نمایشگاه همزمان با یک نمایشگاه شبانه بزرگ سالانه برگزار شد.

به گزارش گالری آنلاین، گروه teamLab به عنوان بخشی از نمایشگاه خود، که هر دو تا 4 نوامبر 2019 در معرض دید عموم قرار گرفته بود، از باشکوه ترین اثر هنری خود با نام "megaliths in the bath house ruins" (تخته سنگ ها در ویرانه های حمام قدیمی) رونمایی کرد.

گروه teamLab در میان ویرانه های حمام متروکه پارک، احجامی نصب کرده بود که به نظر می رسید سر از زمین بیرون آورده اند. تخته سنگ ها تصاویری را که یک برنامه رایانه ای بطور پیوسته، متوالی و در لحظه به صورت تصویر 3 بعدی آن ها را نشان می داد، به نمایش می گذاشتند. این تصاویر نه از پیش ضبط شده بودند و نه به صورت لوپ تکرار می شدند. بنابراین حالات تصاویر قبلی هرگز اتفاق نمی افتاد و تصاویر با حرکت و جابجا شدن افراد بطور مداوم و پیوسته تغییر می کردند. طبق گفته هنرمندان "هر لحظه منحصر بفرد بود و هرگز نمیشد بار دیگر آن را دید."

این اثر هنری که گل ها و افراد بازدید کننده را شامل می شد، بعنوان بخشی از چیدمان، پیوسته در حال تغییر بود. گل های فصلی سال در طول یک ساعت شکوفا و پرپر می شدند، گل هایی که قبل از پژمرده شدن گلبرگ هایشان، جوانه می زدند، رشد می کردند و شکوفه می دادند و در نهایت پژمرده می شدند. اگرچه این چرخه رشد و زوال به طور مداوم و پیوسته و به خودی خود تکرار می شد، اما اگر شخصی در جای خود ثابت میماند گل ها ی اطرافشان به وفور رشد میکردند و شکوفا می شدند.

logo-samandehi