حرکت سیال فرم در فضا

نگاهی به آثار BILL BARRETT

تعامل بین فضای مثبت و منفی ویژگی اصلی مجسمه های آلومینیومی، برنزی یا فولادی این هنرمند است.

به گزارش گالری آنلاین، BILL BARRETT، زاده 21 دسامبر 1934، مجسمه ساز، نقاش و جواهرساز آمریکایی است. وی لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته طراحی از دانشگاه میشیگان به دست آورد و بعداً از همین موسسه MFA دریافت کرد.

او از اواسط دهه 1960، مجسمه های فلزی و نقاشی های انتزاعی بی نظیر خود را در نمایشگاه های انفرادی و گروهی متعددی در مکانهایی مانند سوئیس، آلمان، بلغارستان، ژاپن و همچنین در ایالات متحده به نمایش گذاشته است.

تعامل بین فضای مثبت و منفی ویژگی اصلی مجسمه های آلومینیومی، برنزی یا فولادی این هنرمند است.

وی در نسل دوم مجسمه سازان فلزی آمریکایی یک چهره اصلی محسوب می شود و به دلیل مجسمه های انتزاعی اش از جنس فولاد ، آلومینیوم و برنز درسطح بین المللی شناخته شده است.

آثار او سیالیت بی دردسر حرکتهای حروف را به ذهن متبادر می کند و به نوعی فضای مثبت و منفی را در هم میشکند که بسیاری از بینندگان نسبت به آن احساس علاقه می کنند.

او با الهام از نور و رنگ های نیومکزیکو ، و توسط Arshile Gorky ،Fernand Léger و Jean Arp ، در سال 1992 شروع به نقاشی کرد.

نقاشی های پر جنب و جوش او به سرعت به بخش مهمی از کل فرآیند خلاقیت او تبدیل شد، درواقع نقاشی هایش به نوعی احساس مجسمه های او را تکمیل و تحت تأثیر قرار دادند. رسم خطوط و علائم ریتمیک، نقش مهمی در خلق نقاشی ها و مجسمه های او داشت.

از سال 1992، بارت چندین نمایشگاه انفرادی داشته که شامل نقاشی و مجسمه سازی بوده است.

منبع: sculpturesite / billbarrettsculpture / en.wikipedia / lewallengalleries / patch / sculpturesite /

تهیه: بهاره زالی

logo-samandehi