"الاکلنگ‌های صورتی" بین دیوار مرزی آمریکا و مکزیک؛ برنده جایزه طراحی سال ۲۰۲۰

در حالی که معمولا دیوارها برای دور نگهداشتن مردم از هم طراحی می‌شوند، طراحی و نصب این الاکلنگ‌ها توانسته است مردم دو سمت مرز مکزیک و آمریکا را به هم نزدیک کند.

به گزارش گالری آنلاین، حالا این الاکلنگ‌ها که "دیوار تیتر-توتر" (دیوار الاکلنگ) نام دارد، جایزه سال ۲۰۲۰ "طراحی بیزلی" را، که توسط موزه طراحی لندن برگزار می‌شود، بعنوان طرح سال به خود اختصاص داده است.

این الاکلنگ‌ها در بین بخش‌هایی از دیوار مرزی آمریکا و مکزیک نصب شده‌اند و به مردم هر دو کشور امکان می‌دهند تا با هم الاگلنگ بازی کنند.

این الاکلنگ‌ها را رونالد رائل و ویرجینیا فراتلو در منطقه آناپرا در شهر سیوداد خوارس در مکزیک نصب کردند. اگرچه این الاکلنگ‌ها فقط به مدت ۲۰ دقیقه آنجا نصب بودند، فیلم‌های ویدیویی که نشان می‌دادند مردم از آنها استفاده می‌کنند، در فضای مجازی دست به دست می‌گشتند و به اشتراک گذاشته می‌شدند.

سازندگان این الاکلنگ‌ها، ۱۰ سال را صرف این پروژه کرده و گفته‌اند که می‌خواهند در مورد مسئله مرز "کاملا رک و پوست‌کنده اما با استفاده از طنز و مزاح" صحبت کنند.

تیم مارلو، مدیر اجرایی و سرپرست موزه طراحی لندن که این جایزه را اهدا کرد، گفت "دیوار تیتر-توتر (دیوار الاکلنگ) راه‌های جدید ارتباط انسانی را ترویج و تشویق می‌کند. این یک یادآوری مبتکرانه و تکان‌دهنده است که چگونه بشر می‌تواند از نیروهایی که می‌کوشند ما را از هم جدا کنند، عبور کند".


منبع: بی بی سی

logo-samandehi