مجسمه ســازی سوررئالیـــسم؛ از من، تنـــها متعلق به تــو / گزارش تصویری

به گزارش گالری آنلاین لی بل، در سال 1964 در کره جنوبی متولد شد و از سال 1990 تا کنون تبدیل به یکی از رهبران پیشرو و برتر هنری و یکی از هنرمندان برتر شد. که ناشی از زمانی بود که اثر او در نمایشگاه های بین الملی زیادی نمایش داده شد که شامل موزه هنر مدرن در نیویورک و موزه دوسالانه شهر لیون فرانسه و موزه 2 سالانه شهر ونیز بود.

اوج گیری و بلوغ لی در اواخر دهه 1980 در حرفه او حاصل شد که با پیشرفت و توسعه کره جنوبی در زمینه های دموکراسی، مدرنیزاسیون و قدرت اقتصادی همزمان شد. لی مایل به الگو برداری از تئوری آرمانشهر قرن بیستم،ادبیات و سیاست در اثر و فعالیت های خود بود اغلب آن را در عناصر تاریخی مدرن کره جنوبی و تاریخ و سابقه شخصی خود جستجو می کرد.لی ماهیت بشر و دیدگاه های آنها از جامعه ایده آل را با هدف ورود به ارزش های عمومی و جهانی زیر سوال برد.

این نمایشگاه شامل عملکرد های اولیه با استفاده از قدرت جهانی خود و یک سری از آثار و کارهایی بود که در آن مجسمه به عنوان موجود در حال عبور از بدن انسان نشان داده شده بود و همچنین آثار و کارهای اخیراً ونشان دهنده و الگو گرفته از مدل های طراحی شهری و معماری بود.

در طول دوران فعالیت لی، به دنبال شفاف سازی بدن انسان و جامعه آنطوری که ما آنها را می شناسیم بود و این نمایشگاه به ارائه اولین فرصت برای دستیابی به مرور و باز بینی کامل آن فرآیند می پرداخت. و شامل 42 اثر بود که چندین نمونه از آنها جدید بودند.

عنوان نمایشگاه از من، تنها متعلق به تو بود که در کل پیامی به جامعه بود اما همچنین نشان دهنده موقعیت لی در تاکید به روابط شخصی و عواطف و احساسات افراد بود که مایل به حرکت با موج های تغیرات سیاسی و اجتماعی بود. این عبارت با این تاکید غنی می شود که ما می بایست همیشه مواظب رابطه بین کل و جزء افراد باشیم. ما دیدگاه و نگرشی مشابهی را در اثر جدید دیدیم که به ویژه برای این نمایش ساخته شده بود که در پایان روز نمایشگاه نشان داده خواهد شد.

جهان بینی عام، هنر یکپارچه و تاریخچه کره و سوابق لی هگی در سال 1964 تولد یافت، لی تحت حکومت دیکتاتوری نظام در کره جنوبی بزرگ شد و شغل و حرفه خود را به عنوان هنرمند همزمان با استقرار دموکراسی توسط ملت در سال 1987 و سال های بعد از آن توسعه داد و سپس به سرعت بسوی توسعه مدرنیسم و رشد اقتصادی حرکت کرد.

با اینکه لی درباره وضعیت سیاسی و اجتماعی کشورش از مستعمره شدن کشورش در اوایل دهه 1990 و تقسیم کره به دو کشور کره شمالی و جنوبی بعد از جنگ کره و کودتاهی ناکام و انقلاب های متعدد آگاه می داشته و در این زمینه هوشیاربود، لی به بررسی راه حل هایی می پرداخت که انسان ها در طول سالیان به دنبال آرمانشهر یا جوامع ایده آل خود بودند. با لایه بندی سوابق شخصی خود، در جنبش های گسترده او دیدگاهی جهانی را شکل داد که کاملاً منحصر بفرد بود.

دنیای محصور کننده ایی از شیشه، مهره و زنجیر به جای مواد مجسمه سازی سنتی چوبی، سنگی و خاک رس شکل گرفت.لی از شیشه،مهره و زنجیر استفاده میکرد اینها مواد صنعتی بودند که مدرنیسم را به عنوان نماد خود مطرح میکرد و تاکنون او نوعی از خلاقیت تزیینی را به کار میگرفت.

که در آن مدرنیسم به شیوه ای کاملاً سخت گیرانه توصیف شده بود.بدین طریق، این آثار به نحوی به بازیابی ارزش های پذیرفته شده و رابطه جدید بین دیدگا های درباره ی زیبایی و زشتی تاکید داشت.آثار هنری لی دنیایی را ایجاد می کرد که درخشش خیره کننده ای داشت و کاملاً سورئال بود.

.

.

.

.

.

logo-samandehi