نگارخانه ملي انگليس با ارائه سفر مجازي سيدقيقهاي به نمايشگاهي از آثار «آرتميزيا جنتيلسکي» (مشهورترين بانوي نقاش دوران باروک) در ازاي ۸ پوند، راهي براي درامدزايي از نمايشگاهي حقيقي در اين نگارخانه يافته است.

به گزارش گالري آنلاين، ايرنا به نقل از روزنامه هنرچاپ لندن نوشت، آثار آرتميزيا جنتيلسکي (۱۵۹۳ تا ۱۶۵۶) Artemisia Gentileschi نقاش ايتاليايي سبک باروک و از شخصيتهاي مطرح هنر ايتاليا و بزرگترين فرزند نقاش اوراتزيو جنتيلسکي Orazio Gentileschi است. لتزويا تروس/ letizia Treves نمايشگاه گردان اين نمايشگاه بازديدکنندگان مجازي را در ۳۰ دقيقه به مهماني آثار اين هنرمند بنام ايتاليايي مي برد.
وي دربيانيه اين نمايشگاه مجازي گفته است: با اينکه اين فيلم نمي تواند کاملا جايگزين تجربه مشاهده حضوري آثار اين نقاش مطرح باشد؛ به ما اجازه مي دهد داستان زندگي و نقاشي آتميزيا را با افراد زيادي سهيم شويم و به طور خاص آنهايي که نمي توانند خود را به موزه ملي لندن برسانند.
تروس افزوده است برگزاري اين نمايشگاه که قرار بوده ابتدا در ماه آوريل (فروردين/ ارديبهشت) برگزار شود به دليل دور اول قرنطينه به تعويق افتاده و اکنون به دليل دور دوم قرنطينهها در انگليس (تا دوم دسامبر/ ۱۲ آذر) به طور موقت بسته شده است.
پايگاه اطلاع رساني اين نگارخانه هم اعلام کرده بليت هاي بازديد حضوري از سوم دسامبر به بعد براي فروش در دسترس است و تور مجازي هم براي اعضاي موزه ملي رايگان خواهد بود.
اين نمايشگاه که از سال قبل در مورد برگزاري آن تبليغ شده بود و بعضي نشريات هنري آن را بهترين فرصت براي تماشاي آثاري از هنرمند دوران باروک دانسته بودند، ۳۰ اثر از آرتميزيا را در نگارخانه ملي به نمايش گذاشته که نيمي از آنها از مجموعه داران ايتاليايي به نگارخانه امانت داده شده است.
درامدزايي موزه ها و نگارخانه ها از محتواهاي هنري و فرهنگي شان در زمانه کرونا و قرنطينه هاي پي در پي يکي از مهم ترين مسائل موزه هاست. همچنين اينکه ايا موزه ها بايد اين محتواها را رايگان در اختيار بازديدکنندگان قرار دهند يا براي آن پول بگيرند محل سوال و رايزني مديران موزه ها و نگارخانه ها شده است.
شيوع ويروس کرونا از شهر ووهان چين دسامبر سال گذشته ميلادي (آذر ۱۳۹۸) و گسترش سريع آن در سطح جهان که تا لحظه تنظيم خبر بيش از ۵۸ ميليون نفر به آن مبتلا شده و نزديک به يک ميليون و چهارصد هزار نفر در اثر آن درگذشته اند فعاليت هاي فرهنگي و هنري را در سراسر جهان با دشواري و تعويق و تاخير و لغو روبرو کرده است.
