مهنوش نادري در حاشيه پنجمين کارنماي پژوهشي مطرح کرد: هر چه به جلو حرکت مي‌کنيم، شاهد عملکرد حرفه‌اي‌تري از انجمن هستيم.

مهنوش نادري، عضو انجمن هنرمندان نقاش ايران، کارشناس ارشد نقاشي و مدرس دانشگاه است، اثر اين هنرمند در پنجمين کارنماي پژوهشي به نمايش در آمده و ايشان در گفتگو با خبرنگار گالري آنلاين ضمن ارزيابي تاثير ثبت اين رويداد بيان کرد:

به نظرم برگزاري اين کارنما حرکتي قشنگ بود و هر چه به جلو حرکت مي‌کنيم، شاهد عملکرد حرفه‌اي‌تري از انجمن در زمينۀ برگزاري چنين رويدادهايي هستيم. از نحوۀ دادنِ فراخوان گرفته تا چيدمان آثار در کنار هم ، بر اساس موضوع.

حتي به نظر من تفکيک سني هم کار خوبي بوده زيرا هنرمندان در هر دوره‌اي از زندگي خود تجربيات متفاوتي دارند.

وي در ادامه افزود:

بسيار خوب است اگر انجمن بانيِ برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي در خارج از کشور نيز باشد و بتواند در رابطه با فروش آثار از اعضايش حمايت کند.

کسي که حرفه‌اش هنر است، بايد در کارش استمرار داشته باشد و اگر به دليل عدم تأمين مالي بخواهد به حرفه‌اي ديگر بپردازد، سر خورده خواهد شد.

نادري ويژگي هاي اين نمايشگاه را چنين برشمرد:

اولين ويژگي در رابطه با به نمايش گذاشتن آثار در نمايشگاه اينست که کار شما ديده مي‌شود. هر چه تعداد دفعات به نمايش گذاشتن آثار بيشتر باشد، و مثلا مکان آن جايي مثل همين خانۀ هنرمندان باشد که در آن آرتيست‌هاي زيادي رفت و آمد دارند، مسلما شرايط بهتري برايتان فراهم خواهد شد.

حتي به نظرم اين قضيه براي هنرمندان تازه‌کارمان از اهميت بيشتري هم برخوردار است. زيرا هنرمندي که سالهاست به اينکار مشغول است، بالاخره تا حدود خوبي شناخته شده است. جوان‌ها انرژي زيادي دارند و اگر آنها را به راه درستي هدايت نکنند، سرخورده مي‌شوند. به نظرم برخورداري از حمايت انجمن براي آنها خيلي مهم است تاانگيزه و انرژيشان به هدر نرود.

اين هنرمند در پايان توضيح داد:

مهمترين موضوع اينست که هنرمندان بي‌وقفه کار کنند و اجازه ندهند که مشکلات مختلف در کار آنها وقفه ايجاد کند. گاهي هم برخي هنرمندان فعال هستند، ولي علاقه‌اي ندارند که آثارشان را به نمايش بگذارند. برخي مواقع هم برخورد گالري‌دارها با هنرمندان جوان خوب نيست و آنها را سرخورده مي‌کنند. البته هر گالري براي خودش خط و مشي خاصي دارد و هنرمندان جوان بايد بدانند که اگر موردِ پذيرشِ گالري‌دار قرار نگرفتند به معناي بد بودنِ آثارشان نيست؛ شايد هم کارشان در راستاي خط و مشي آن گالري نبوده است.

مطالب مرتبط:

پیمایش به بالا