حامی رسانه ای «جشنواره نقاشان نوگرای البرز» در صبا

"جشنواره نقاشان نوگرای البرز"؛ بزرگ‌ترین گردهمایی نقاشان البرز با مشارکت برجسته‌ترین چهره‌های پیش‌کسوت نقاشی معاصر در کنار هنرمندان جوان از 9 الی 16 مهرماه در موسسه صبا برگزار شد؛ که گالری آنلاین به عنوان حامی رسانه ای در اطلاع رسانی، پوشش خبری ویژه و گفتگو با هنرمندان ایفای نقش نمود.

مهم‌ترین ویژگی این جشنواره هنری، بخش مدعوین بود که با حضور هنرمندان صاحب‌نام و صاحب‌سبک در نقاشی معاصر ایران شکل گرفت و طراز کیفی این نمایشگاه را بسیار بالا برد. در این بخش هنرمندان پیشکسوتی چون یعقوب امدادیان، نصرت‌الله مسلمیان، سعید امدادیان و داریوش مهرجویی حضور داشتند. در بخش هنرمندان جوان‌تر نیز علیرضا آدم‌بکان، حسین چراغچی، مصطفی چوب تراش، لیلا ویسمه و... حضور داشتند.

در این جشنواره حدود ۲۵۰ اثر از ۱۷۰ هنرمند در دو بخش نقاشی‌ - که عمده آثار ارائه شده را تشکیل می‌داد‌ - و طراحی برگزار شد. در این مجموعه آثار، تکنیک‌های متنوعی چون رنگ روغن، اکرلیک، آب مرکب، ترکیب مواد (میکس مدیا)، کولاژ در ابعاد بزرگ، حجم، و... به‌کار رفته بود و حضور انواع گرایش‌ها و جریان‌ها را از طبیعت‌گرا و فیگوراتیو تا آبستره‌ــ‌انتزاعی و مفهومی را در کنار هم می دیدیم.

در این جشنواره از هنرمندانی چون نصرت‌الله مسلمیان، یعقوب امدادیان و داریوش مهرجویی، که مقیم این استان بودند، تقدیر شد و جوایزی به پاس یک عمر فعالیت هنری به ایشان اهدا شد.

برپایی ورک‌شاپ تکنیک‌های آب‌مرکب و قلم‌فلزی، از دیگر بخش‌های این جشنواره بود که با همکاری مسعود کشمیری اجرا شد، و شرکت‌کنندگان این ورک‌شاپ الزاما هنرمندانی بودند که آثارشان به نمایشگاه راه یافته و عرضه شده بود.

logo-samandehi