فراخوان طراحی دیوارنگاری «گستره هنرمندانه رنگ بر دیوارهای شهر تهران»


سازمان زیباسازی شهر تهران پیرو فراخوان رویداد بهارستان 98 و با توجه به رویکرد محوری این دوره- "توسعه رنگ در فضای شهری تهران"- با هدف افزایش نشاط در سطح شهر و فراهم نمودن زمینه ایده پردازی و خلق تجربه های جدید رنگی در منظر شهری، حضور موثر رنگ در فضای شهری، فرصت بروز ایده‌های خلاق و بسترسازی مناسب برای حضور فعال و بانشاط هنرمندان و تعامل با مردم فراخوان دیوارنگاری «گستره هنرمندانه رنگ بر دیوارهای شهر تهران» را اعلام می نماید.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، از همه‌ هنرمندان با گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی، نقاشان، مجسمه‌سازان، طراحان گرافیک، هنرمندان تصویرگر، هنرمندان فعال در هنرهای محیطی و غیره برای شرکت در این فراخوان دعوت می گردد.

شرایط اختصاصی:
1- در این فراخوان، استفاده از رنگ در قالب بکارگیری ترکیب های رنگی در کنار هم به طوری که ترکیب های خلاق و چشم نواز بر روی جداره ها ایجاد شود مورد تأکید است.
2- هنرمندان می توانند مجموعه دیوارهای معرفی شده را به صورت یک مجموعه دیوار واحد در نظر گرفته و برای آن طرح های ترکیب بندی رنگی پیشنهاد دهند. یا یک یا چند قطعه دیوار از مجموعه دیوارهای معرفی شده را انتخاب و برای آن طرح ترکیب بندی رنگی ارائه نمایند.
3- تکنیک اجرای آثار، رنگ است.
4- دیوارهای واقع در ضلع شرقی ضلع جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام از تقاطع خیابان زنجان تا تقاطع خیابان تیموری محل‌های مورد نظر برای این بخش است.بازدید حضوری از دیوارهای معرفی شده، برای هنرمندان الزامی است.
5- ترکیب های رنگی پیشنهادی باید از مخاطب‌پذیری بالایی برخوردار بوده و قابلیت اجرا با رنگ را داشته باشد.
6- هنرمندان باید نقشه و تصاویر دیوار را از لینک مربوطه دانلود و ترکیب های رنگی پیشنهادی خود را بر روی آن ها و از زوایای خواسته شده جانمایی کنند. . دیوارهای مورد نظر بر روی نقشه با رنگ سبز مشخص شده اند برای دریافت نقشه و تصویر دیوار کلیک کنید.
7- هنرمندان می بایست هر ترکیب رنگی و جانمایی های آن را در فرم جانمایی تصویری مشخص شده و با ترتیب تعیین شده چیدمان کنند. لازم است هنرمندان، تصویرها، طراحی‌ها، مستندات و ملحقات اجرایی خود را با کیفیت خواسته شده با وضوح کامل به دبیرخانه ارسال کنند. در غیر این‌صورت اثر از ورود به داوری محروم خواهد شد.
8- توجه به موقعیت شهری دیوارها به عنوان دیوارهای مشرف به بزرگراه و در نظر گرفتن اولویت مخاطب سواره و ارتباط ایده و طرح با نوع موقعیت شهری تعیین شده مورد تأکید است.
9- هر هنرمند می تواند حداکثر 3 طرح ترکیب رنگی، با فرم جانمایی مشخص شده با اندازه 50×70 سانتیمتر ارائه نماید.
10- پس از داوری و انتخاب ایده‌ها، به منظور هماهنگی، جلسات مشترک با مشاوره مدیر هنری این رویداد برگزار می شود که هنرمندان منتخب موظف خواهند بود در تمامی این جلسات حضور داشته باشند. عدم حضور به منزله‌ی انصراف از شرکت در این برنامه خواهد بود.
11- طراحان منتخب ملزم خواهند بود به صورت هم زمان و هماهنگ، اجرای طرح هایشان را حداکثر تا تاریخ 25 اسفندماه سال جاری به اتمام برسانند.

شرایط عمومی فراخوان:
• رعایت تمامی مقررات عرفی و حرفهای در رویدادهای سازمان به ویژه عدم تعارض آثار با موازین اخلاقی و قانونی، الزامی است.
• رعایت کلیه قوانین مربوط به حق تألیف و طراحی اثر بر عهده فرستنده آثار بوده و پاسخگویی به کلیه عواقب قانونی آن بر عهده ارائه‌کنندگان آنها می‌باشد. در صورتی که در هریک از مراحل ارائه طرح، مراحل مختلف کارشناسی و داوری و حین یا پس از اجرای طرح‌ها، عدم اصالت طرحی محرز شود طبق نظر شورای هنری نقاشی دیواری و مدیران مربوطه اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.
• بررسی، کارشناسی، تأیید یا رد طرح‌ها به عهده اعضای هیأت داوری فراخوان است .
• آثاری که پیش از این در فراخوان های سازمان زیباسازی پذیرفته شده اند مجاز به شرکت در این رویداد نیستند.
• طرح های ارسالی هنرمندان پس از داوری عودت داده نخواهد شد .
• تصمیم‌گیری در موارد پیش‌بینی نشده در اختیار مدیریت نقاشی دیواری معاونت فرهنگی و هنرهای شهری می‌باشد.
• سازمان زیباسازی شهر تهران، حق استفاده و انتشار تصاویر آثار در سایت‌ها، گروه‌های خبری و مجازی، کاتالوگ، کتاب و غیره را دارد.

• توصیه‌ها و الزام‌ها
1-در طراحی‌ها، انتخاب مواد و مصالح و روش‌های اجرا، به مسائل زیست محیطی توجه شود.
2-عملیات کارگاهی در محل اجرای آثار با توجه به مقررات عمومی شهر و با رعایت مسائل زیست محیطی همراه باشد.
3- حضور و مشارکت مستقیم هنرمند درفرآیند اجرای اثر در فضای شهری مورد تأکید است.

زمان و نحوه تحویل آثار :
• طراحان محترم می بایست با مراجعه حضوری به دبیرخانه، آثار خود را در روز یکشنبه 14 بهمن ماه 1397 تحویل دهند؛ پس از ساعت4 بعدازظهر روز یکشنبه 14 بهمن ماه ، به هیچ عنوان طرحی از مراجعه کنندگان تحویل گرفته نمی شود.
الف. لی‌آوت طرح در فرمت مورد نظر دبیرخانه و تحویل پلات آن در ابعاد70× 100 سانتی‌متر
(جهت دریافت فرم جانمایی، از این لینک وارد شوید)
ب) تحویل فایل JPEG آثار در ابعاد70× 50 سانتی‌متر با وضوح 300 dpi در قالب CD یا DVD
ج) پرینت از فرم ثبت نام تکمیل شده با امضای هنرمند در ابعاد 4A (جهت دریافت فرم ثبت نام، از این لینک وارد شوید)

هیئت داوران :
اعضای شورای هنری، آقایان: حبیب اله صادقی، محمدرضا فیروزه ای، سعید روانبخش، کمال طباطبایی، کیانوش غریب پور

گاه شمار فراخوان:
مهلت ثبت نام و ارسال آثار : یکشنبه 14 بهمن ماه 1397
تاریخ داوری آثار: روز سه شنبه 16 بهمن ماه 1397

1. کلیه‌ی فرم‌های ارائه‌ی آثار در هر بخش در سایت سازمان زیباسازی به نشانی www.zibasazi.ir قابل دانلود است.
2. پرینت‌ها در قالب فرمت‌های ارائه شده، بدون پاسپارتو، لمینیت و ملحقات دیگر ارائه گردد.
3. هنرمندان باید برای ثبت‌نام و تحویل آثار، شخصاً در محل دبیرخانه حاضر شوند و کلیه فرم ها باید توسط شخص هنرمند تکمیل و امضا شود.

نشانی و تلفن‌های دبیرخانه
نشانی: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان شهید جمالی‌شرقی، پلاک ۱۲، عمارت عین‌الدوله
تلفن ۲۲۹۶۹۷۴۲ – تلفن های پاسخگویی: 96044376- 96044375-96044374

logo-samandehi