جزئیات دستورالعمل بهداشتی آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ که به کرونا ویروس مبتلا هستند طی روزهای ۹ و ۱۰ مرداد می توانند فرم خود اظهاری ابتلا به این ویروس را که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت، تکمیل کنند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس توصیه های سازمان سنجش آموزش کشور، لازم است داوطلبان زمان مناسب برای طی کردن حدفاصل منزل تا حوزه امتحانی را برآورد کنند تا به موقع در محل آزمون حضور یابند. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلبان خواهد بود.

همچنین داوطلبان لازم است برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند و از تردد بی مورد در محل آزمون جدا خودداری کنند.

هنگام ورود و خروج به حوزه نیز با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایند و همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

بر این اساس حوزه های آزمون فوق از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور است، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

ضمن اینکه به همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد و در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جداً خودداری کنند.

همچنین داوطلبان از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا دوری کنند و هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در صورت داشتن سئوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند.

همچنین به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ که دچار بیماری کووید-۱۹ شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است.

بر این اساس داوطلبانی که علائم بیماری آنها از تاریخ دوم مرداد به صورت قطعی تایید شده است باید طی روزهای پنجشنبه ۹ و جمعه ۱۰ مردادماه با مراجعه به درگاه اینترنتی این سازمان (بخش آزمون کارشناسی ارشد) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر ابتلا به کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند.

داوطلبانی که این فرم را تکمیل کنند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر داوطلبان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفا در شهرهای محل آزمون به همراه سایر داوطلبان مبتلا به کرونا برگزار خواهد شد.

زمان خوداظهاری همه داوطلبان آزمون ارشد

همه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد لازم است از روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد ماه سال جاری به سامانه خودارزیابی ابتلا به کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام و پرینت گواهی سلامت صادره شده را در روز برگزاری آزمون به حوزه امتحانی ارائه کنند.

logo-samandehi