گزارش تصویری نمایشگاه مروری بر آثار استاد جلال شباهنگی در در موسسه فرهنگی و هنری صبا


آیین نکوداشت و مروری بر آثار استاد جلال شباهنگی، هنرمند نقاش، گرافیست و عضو پیوسته فرهنگستان هنر با استقبال چشمگیر هنرمندان و هنردوستان در فرهنگستان هنر برگزار شد.

به گزارش گالری آنلاین، در این رویداد علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، آیدین آغداشلو، هنرمند نقاش، گرافیست و نویسنده، دکتر حسن بلخاری، مدیرگروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر،دکتر مهدی حسینی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر،ابراهیم حقیقی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، سیدمحمد فدوی، عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، سخنرانی کردند.

در این مراسم از کتاب مجموعه آثار این هنرمند پیش‌کسوت که شامل بخش عمده‌ای از تابلوها و حجم‌هایی است که در نمایشگاه مروری بر آثار جلال شباهنگی در موسسه فرهنگی و هنری صبا به نمایش گذاشته شده است، نیز رونمایی شد. همچنین یادداشت‌هایی از علیرضا اسماعیلی، مسعود ناصری، سید مهدی حسینی، مصطفی گودرزی، محمد حسین حلیمی، ابراهیم حقیقی، بهمن نامورمطلق، حسن بلخاری، یعقوب آژند، حبیب‌الله صادقی، صداقت جباری و فرزاد ادیبی نیز در این کتاب منتشر شده است.

در نمایشگاه مروری بر آثار استاد جلال شباهنگی، مجموعۀ «جنگل‌ها» که از جمله تازه‌ترین تابلوهای وی به شمار می‌رود، به نمایش درآمد. مجموعه‌های «دشت‌ها و کویرها» و «گل و مرغ» نیز به همراه ۱۸ اثر «حجم‌ شیشه‌ای» از دیگر آثاری است که در گالری خیال موسسه فرهنگی و هنری صبا در معرض دید علاقه‌مندان است.

logo-samandehi