فرشته ملکوتی :کل کائنات در رقص و پایکوبی و سماع هستند

روایت نقاش برگزیده فراخوان دعای باران از آثارش


زندگی من برمبنای یک هدف میچرخد"یافتن رسالتم در زندگیم"، این را فرشته ملکوتی هنرمند اهل اصفهان و یکی از برگزیدگان فراخوان دعای باران در بخش رای گیری مردمی، میگوید. در ادامه خواننده گفتگوی وی با خبرنگار گالری آنلاین باشید.

ملکوتی کارشناس زبان انگلیسی و هنرهای تجسمی است. وی داوطلب برتر سازمان هلال احمر و عضو انجمن مثنوی خوانان نیز است.

این هنرمند گواهی انجمن خوشنویسان، عضویت در انجمن نقاشان اصفهان و ایران، عضویت در نخبگان فرهنگ وهنر، برگزاری بیش از۳۰نمایشگاه داخلی و خارجی ، مقامهای بین المللی نقاشی و بیش از۱۵سال سابقه تدریس را در کارنامه خود دارد.

ملکوتی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در مورد مفهوم آثار خود توضیح میدهد:

زندگی من برمبنای یک هدف میچرخد"یافتن رسالتم در زندگیم" و باید دیدگاه بسیار قوی داشته باشم تا بتوانم از تک تک اتفاقات زندگی چه در حال حاضر وچه اتفاقات گذشته یک جرقه ای پیدا کنم برای کشف این هدف.

من معتقدم کل کائنات در رقص و پایکوبی و سماع هستند. آنها بدون هیچ منظور خاصی شاد هستند، بر این مبنا سبک خودم در نقاشی را به اسم dancing beats (ذرات رقصان) گذاشتم که هم در شیوه اجرا و هم در موضوع آثارم به خوبی مشخص است.

این هنرمند ضمن تاکید بر تمایل خود به رنگ های جیغ، افزود:

به رنگهای شاد و طلایی، همچون کودک که رنگهای مات برایش بی معنا است علاقه مندم. دنیا بسیار زیباست پس هدف من از نقاشی چه چیزی میتواند باشد غیر از اینکه دنیا را از اینکه هست زیباتر کنم.

هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد اگر درختهای نقاشی های من ریشه در آسمان داشته باشند چه بسا که مشکلی را هم حل خواهد کرد.

یکی از روشهای اشتراک نشاط و شادی به تصویر کشیدن آن در قالب بوم نقاشی است؛ البته مثنوی معنوی و عشق شمس ومولانا، فرامین اشو،قرآن مجید، حافظ، افلاطون،فلورانس اسکاول شین و....چراغهای زندگی من بوده اند.

مولانا می فرماید: همانگونه که شما در پی آب هستید آب نیز در پی شماست و من بارها این را حس کرده ام و عشقی که به نقاشی هایم داده ام نقاشی هایم متقابلا به من عشق داده اند.

وی در مورد اثر منتخب خود در بخش مردمی فراخوان دعای باران توضیح داد:


در اثر برگزیده دعای باران که به نام "نقطه صفر آفرینش "است، آیینه هایی روی زمینه به شکل کلیدهای پیانو و خطوط اسلیمی اطراف کار نشان از رقص و پایکوبی وسماع کائنات است. اما علت این همه شادی ورقص چیست؟؟؟؟؟

جواب: پیدایش انسان ورگه های روی برگهای سبز نماد خلقت انسان در کائنات است.

اصل خلقت انسان از نطفه آب است. شاید الان بیشتر به قداست آب پی برده باشیم، اینجا نقطه صفر آفرینش است.


پرتره نقاش - 80 * 120 سانتی متر - اکرلیک

یگانگی - 50 * 70 سانتی متر - اکرلیک

یگانگی: دختری است در حال رقص که موها ولباس وحتس بدن او با طبیعت یکی شده.

بانویی که در سمت چپ اثر به حالت تری پوز(فرم درخت،یکی از حرکتهای یوگا)ایستاده ودستهاش وموهاش ولباسش تا آخر تابلو امتداد پیدا کرده و یکی شدن با معبود را تجربه میکند.

پرندگان بهشتی - 50 * 70 سانتی متر - ترکیب مواد

اگر تصویر را زوم کنید به تعداد بیشماری از پرندگان برخورد میکنیم که روی شاخه های درخت در حال نغمه سرایی هستند و این خیال پردازی هنرمند از گوشه ای از بهشت است.

پرندگان بهشتی: دیدگاه هنرمند از بهشت است پر از رنگهای شاد پر از نقش و پرندگان در همه حالت به نغمه سرایی مشغولند و آیینه ها انعکاس این لطافت است.

سماع کائنات - 100 * 80 سانتی متر - ترکیب مواد

کل کائنات در نظم و هماهنگی هستند و یکپارچه مشغول عبادت - سبح لله ما فی السموات والارض

سماع کائنات:محوریت موضوع انسانی است در حال سماع که او نیز با طبیعت یکی شده،وی از آسمان میپذیرد وبه زمین نثار میکند[فرمهای دورانی در بک رانداثر نماد آسمان و نی ها نماد زمین وماهی ها نماد دریاهاست.

دارالسلام - 120 * 80 سانتی متر - اکرلیک

یکی از ورودی های بهشت


logo-samandehi