درخشش هنرمندان ایرانی در دومین بینال بین المللی جنوا، ایتالیا /گزارش تصویری

هادی جمالی و مهشید رحیم تبریزی، هنرمندان نقاش ایرانی به ترتیب موفق به کسب مقام هنرمند برتر پیشکسوت و رتبه سوم در دومین دوره بینال بین المللی جنوا، ایتالیا شدند.

به گزارش گالری آنلاین، گالری هنری ساتورا Satura با همکاری شهرداری استان لیگوریا Liguria دومین بینال بین المللی جنوا را از 10 تا 24 ژوئن 2017 (20 خرداد تا 3 تیر ماه ١٣٩٦) در ده نقطه مختلف شهر جنوا برگزار نموده است.

مكان های برگزاری بینال:

1 – Palazzo Stella

2 – Palazzo Della Borsa

3 - Dipartimento Architettura e Design

4 - Museo Dell'Accademia ligustica Di Belle Arti

5 - Palazzo De Ferrari Galliera-Banco BPM

6 - Galata Museo Del Mare

7 - Palazzo Nicolosio Lomellino

8 - Palazzo Doria Spinola

9 - Museo Biblioteca Dell'Attore

10 - Palazzo Reale

دومین بینال بین المللی جنوا با حضور 284 آرتیست 200 نقاش ، 60 عکاس و 24 مجسمه ساز ، از کشور های ایتالیا، ایران، اتریش، آلمان، سوئیس، فرانسه، ونزوئلا ، روسیه، شیلی، یونان، مکزیک، جمهوری چک ، هلند و ... با كیوریتوری ماریو ناپلی Mario Napoli برپا شده است. همچین کیوریتور ایران سروناز منزوی ١٦ اثر از ١٦ هنرمند ایران را انتخاب و اثار ایشان را به بینال جنوا ارسال نمود و آثار تمامی هنرمندان انتخاب شده و به بینال راه یافت و آثار دو نفر موفق به كسب افتخار برای ایران شد.

کیوریتورهای بین المللی بینال:

مارگریتا بلونسکاMargherita Blonska ، سروناز منزوی Sarvenaz Monzavi، اینس نگرو Ines Negro، پیشو یانگ Peishuo Yang

انتخاب و داوری آثار بینال به عهده یازده داور بین المللی بوده است:

مارینو آنللو Marino Anello، آندرا باگوسی Andrea Bagossi، وندا کاستلنوو Wanda Castelnuovo از منتقدین مطرح و معروف ایتالیا، كیارا لاپیا Chiara Lapia، میلنا مالاماچی Milena Mallamaci، فلاویا موتولز Flavia Motolese، ماریو ناپلی Mario Napoli، مادالنا پالسترینی Madalena Pallestrini، آندرا روزتی Andrea Rossetti، مانیلا زنگاری Manila Zangari

ماریو ناپلی و سروناز منزوی

هیات داوران در دومین بینال بین المللی جنوا در رشته نقاشی 4 هنرمند برتر پیشكسوت انتخاب و لوح افتخار به ایشان اعطا كردند،یك هنرمند از ایران هادی جمالی و سه هنرمند از كشور ایتالیا و سه هنرمند را نیز به عنوان نفرات اول و دوم از ایتالیا و مهشید رحیم تبریزی به عنوان نفر سوم از ایران انتخاب شدند.


هادی جمالی منتخب هنرمند برتر این بینال بین المللی آثارش را در 10 نمایشگاه انفرادی و بیش از 140 نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از كشور از جمله حراج تهران، دوسالانه و سه سالانه بین المللی و ... در آمریكا، كانادا، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، ژاپن، چین، ارمنستان، امارات عربی و ... شركت داده است و موفق به دریافت جوائز مختلف از جمله جایزه و لوح افتخار هنرمند برگزیده سومین دوسالانه نقاشی معاصر جهان اسلام و تندیس بلورین رویش و دیپلم برگزیده اول از نمایشگاه گل و طبیعت در آثار نقاشان ایران و ... شده است، ارائه مقالات هنری در سمینارهای دانشگاهی و مراکز فرهنگی، تالیف کتاب های آموزش طراحی، اسكیس و راندو و ...، داوری مسابقات هنرهای تجسمی و جشنواره های طراحی صنعتی، داوری و اجرای نقاشی های دیواری در تهران از جمله فعالیت های هنری این هنرمند محسوب می شوند.

هادی جمالی، ترکیب مواد، 45.45، 2010

مهشید رحیم تبریزی، مقام سوم این رویداد بین المللی، شرکت در هشت نمایشگاه انفرادی و ٨٥ نمایشگاه گروهی، از جمله تریینال پاریس٢٠٠٢و شركت در سومین و ششمین بیینال نقاشی تهران، سومین و پنجمین بیینال جهان اسلام و نمایشگاههای گروهی در ایتالیا، ارمنستان، بلژیك، چین، ژاپن، فرانسه، كانادا و سوییس را در کارنامه خود دارد. همچنین آثار و مصاحبه هایی از وی در کتاب ها و مجلات مختلف خارجی همچون ARTIST'S PROFILES و ARTiculAction چاپ شده است.
مهشید رحیم تبریزی دربخش نقاشی دیواری با زیباسازی همکاری داشته و ورک شاپ های متعددی از جمله مكاشفات شخصی در گالری ایرانشهر را برگزار کرده است.

مهشید رحیم تبریزی، ١٠٠.١٢٠، اكریلیك روی بوم، عنوان:درخشش، 1396

آثار هنرمندان ایرانی مهناز احمدی، ف. اخلاقی، سیما امانی، نیلوفر ترابی، هادی جمالی، پگاه جمالی، پویا جمالی، علی رضا چلیپا، مهشید رحیم تبریزی، مونا زند، منیژه صحی، شبنم طلوع، سروناز منزوی، رامین مهدی نژاد، کریم نصر، شهلا همایونی در دومین بینال بین المللی جنوا به نمایش در آمد.










logo-samandehi