گالری هنر ایران میزبان نقاشی های میترا اسلامی

روایت میترا اسلامی از مجموعه نجابت


به گزارش گالری آنلاین، نمایشگاهی از نقاشی های میترا اسلامی تحت عنوان "نجابت" از روز جمعه 25 خردادماه در گالری هنر ایران به نمایش در می آید.

میترا اسلامی متولد 1368 در تهران. او از کودکی به نقاشی علاقه فراوان داشت و از همان سنین به صورت جدی به آموختن نقاشی پرداخت. پس از اتمام دوره راهنمایی در هنرستان در رشته گرافیک به تحصیل ادامه داد و در سن 18 سالگی کار با رنگ روغن را در کنار استاد رحیم نوسی آغاز نمود و سپس در سال 1390 دوره مداد رنگی را در آتلیه استاد حسین طوطی شروع کرد.
اسلامی در سال 1386 فعالیت حرفه ای هنری خود را با تاسیس آتلیه شخصی در طبقه هنرمندان بازار قائم واقع در تجریش آغازکرد. وی آثار نقاشی خود را در سبک های مدرن و کلاسیک با تکنیک های مداد ، مداد رنگی، مداد کنته، پاستل گچی، اکرلیک، آبرنگ و رنگ روغن ارائه می دهد.
وی در سال 1388 نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان معراج در نگارخانه دماوند برگزار کرد و اکنون برای حضور در نمایشگاه های بین المللی تلاش می کند و همچنین می کوشد خود را به عنوان هنرمند و نقاش ایرانی به جامعه ی جهانی معرفی نماید.

این هنرمند در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین هدف خود از خلق این مجموعه را چنین بیان کرد:
هدفم از تهیه مجموعه اسب به دلیل علاقه شخصیم به اسب عربی بوده.اناتومی متفاوت اسب من رو تحت تاثیر قرار داد و مطالعه خودم را در سال ٩٥ نسبت به اناتومی اسب شروع كرده و اتود های مختلفی را كشیدم.باشگاه اسب سواری رفتم و از نزدیك چند اسب عربی را با دقت نگاه كردم. مدت زمان شروع تا اتمام كار حدود ١سال و نیم طول كشید.
كارها در دو سبك كلاسیك و مدرن است و با دو دیدگاه متفاوت قلم زده شده.در ابتدا كارهای كلاسیك را كار كردم و بعد شروع به مینیمال سازی و رد كردن سوژه ها از فیلتر ذهنی خودم كردم و تعدادی از كارها را با سبك مدرن قلم زدم.
وی 20 اثر در ابعاد متفاوت 100.70 تا 100.120 و ... در این نمایشگاه تحت عنوان "نجابت" ارائه خواهد داد. اسلامی در مورد عنوان نمایشگاه خود می گوید:
دلیل انتخاب اسم نجابت این بود كه اسب همیشه یك نجابت و وقار خاصی دارد.
این هنرمند در ادامه افزود : برای خلق آثار تحت تاثیر هنرمندان عراقی به خصوص فلاح سعیدی قرار گرفتم و آثار آنها را پیگیری و بررسی نمودم. در واقع از زمانی كه اولین اسب عربی را دیدم و متوجه این همه تفاوت زیبایی آن شدم شروع به دیدن و پیدا كردن مدل های مختلف اسب عربی كردم و به دنبال سوژه های اسب عربی بودم.

در حال حاضر اسلامی در حال شروع مجموعه جدی از زنان عشایر تحت نظر استاد نوه سی است اما به گفته او در آینده مجموعه ایی از اسب با دید مینیمال سازی كار خواهد كرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه در این مجموعه تك تك اسب ها كاراكتر و شخصیت خودرا دارند، توضیح داد: مانند انسانها هر اسب منحصر بفرد است، سن و حتی حالت شادی و انرژی و خستگی در چهره انها اشكار است و اینكه چون این مجموعه حدود ١سال و نیم طول كشید و من در شرایط مختلف روحی قرار داشتم منوط به حال خودم به هر کدام از این آثار حال و هوای خاصی دادم.

گفتنی است علاقه مندان جهت بازدید از آثار این هنرمند می توانند به گالری هنر ایران واقع در خیابان انقلاب، خیابان خارک، ضلع غربی تالار وحدت، پلاک 19 مراجعه نمایند.

logo-samandehi