نقاشی بنکسی به‌ محض ‌فروش پودر شد


نقاشی «دختری با بادکنک» از بنکسی، نقاش معروف خیابانی که با قیمت بیش از یک میلیون دلار در حراجی ساتبی فروخته شد، به‌ محض ‌فروش از بین رفت!

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، بنکسی ـ هنرمند سرشناس خیابانی ـ یکی از معروف‌ترین آثار خود را درست پس از این‌که به قیمت یک میلیون پوند به فروش رسید، در یک شوخی عجیب و نامعقول در خانه حراجی ساتبی در لندن از بین برد.

این شوخی نامعقول در حراجی ساتبی، دنیای هنر و خریدار اثر از بین رفته «دختری با بادکنک» را که یکی از پرطرفدارترین آثار این هنرمند است بهت زده کرد.

گفته شده به‌ محض اینکه نقاشی «دختری با بادکنک» به یک خریدار تلفنی فروخته شد، بخشی از آن توسط یک وسیله مخفی که در قاب آن تعبیه شده بود، رشته رشته شد.

رییس بخش هنرهای معاصر حراجی ساتبی گفته که تا به‌ حال چنین چیزی را تجربه نکرده بودیم. این اثر درست بعد از اینکه بنکسی با فروش آن به یک رکورد جدید دست یافته بود به طور خود به‌ خود پاره پاره شد. به‌شدت درگیر آن هستیم تا متوجه تأثیرات این اتفاق بر حراجی خود شویم.

البته کارشناسان آثار هنری در فضای مجازی اعلام‌ کرده‌اند که ارزش اثر «دختری با بادکنک» با این شوخی به شدت بالا خواهد رفت.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

logo-samandehi