بزرگداشت و نمایشگاه آثار اردشیر مجرد تاکستانی برگزار می شود


اردشیر مجرد تاکستانی ـ هنرمند پیشکسوت هنرهای سنتی و شاگرد محمود فرشچیان ـ روز شنبه ۲۱ مهر ماه تجلیل می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، از اردشیر مجرد تاکستانی ـ هنرمند پیشکسوت هنرهای سنتی ـ که زمانی یکی از شاگردان محمود فرشچیان، ابوطالب مقیمی، عباس معیری بوده است روز شنبه ساعت ۱۰ صبح با حضور رییس پژوهشکده هنرهای سنتی و استادان بازنشسته دانشگاه شاهد تجلیل می‌شود.

همچنین ۴۱ اثر از مینیاتور، نگارگری تذهیب و نقاشی این هنرمند از ۲۱ مهر تا ۲ آبان ماه به مدت ۱۲ روز در پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ به پژوهشکده هنرهای سنتی واقع در خیابان آزادی، تقاطع بزرگراه یادگار امام مراجعه کنند.

دو نشست آزاد با عنوان «از بین النهرین تا ماورالنهر» روز یکشنبه، ۲۲ مهرماه ساعت ۱۰ و «نقاشی کلاسیک ایران در مقایسه با نقاشی مدرن ایران» دوشنبه ۲۳ مهر ماه ساعت ۱۰ در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز برگزار می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در این نشست‌ها می‌توانند با شماره‌های ۶۶۰۹۸۴۴۳ و ۶۶۰۹۸۳۳۰ داخلی ۱۰۵۶ تماس بگیرند. همچنین برای حاضران در این نشست گواهی‌نامه نیز صادر می‌شود.

اردشیر مجرد تاکستانی متولد ۱۳۲۸ در شهر رشت، نگارگر، محقق نگارگری، تذهیب، تشعیر و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای تجسمی ‌است که ‌یکی از نقاشان مکتب مینیاتوریست به شمار می‌رود. این هنرمند مدتی نیز برای پژوهش به آلمان سفر کرد و پس از بازگشت، به مدت ١٤ سال به مرمت نسخه‌های خطی موزه‌ی حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) در شهر قم پرداخت.

او سابقه سال‌ها تدریس در هنرستان‌های گرافیک دانشگاه تهران و مراکز هنری دیگر را دارد و قرار است به عنوان یکی از استادان دانشگاه فرشچیان نیز تدریس کند.

اردشیر مجرد تاکستانی مسابقات و جشنواره‌های بسیاری از جمله نخستین دو سالانه‌ی نگارگری ایران، داوری و نمایشگاه‌های انفرادی متعددی در زمینه نگارگری برگزار کرده، همچنین در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی و چند نمایشگاه خارجی نیز شرکت داشته است و اخیرا از سوی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر معرفی شده است.

logo-samandehi