خریدار نقاشی Banksy اثر را نگه می دارد


خریدار ناشناس یکی از آثار بنکسی که اثر خریداری شده اش بلافاصله پس از حراجی از بین رفت تصمیم گرفته این نقاشی را نگه دارد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، نقاشی «دختری با بادکنک» ـ اثر بنکسی نقاش معروف خیابانی ـ درست بعد از اینکه هفته گذشته در حراجی ساتبی با قیمت یک میلیون دلار به حراج گذاشته شد، به طور اسرارآمیزی رشته رشته شد و از بین رفت و حالا خبر رسیده آن خریدار ناشناس تصمیم به نگه‌داری اثر گرفته است!

حراجی ساتبی طی یک بیانیه اعلام کرده که اثر «دختری با بادکنک» از بنکسی که در سال ۲۰۰۶ میلادی خلق شده، پس از اینکه در حراجی ساتبی به محض فروش از بین رفت نام جدیدی با عنوان «عشق در سطل آشغال» را برای بازتاب تغییر وضعیت خود خواهد داشت.

همچنین خانه حراجی ساتبی اعلام کرده که خریدار این اثر رشته رشته شده از بنکسی یک خانم مجموعه‌دار آثار هنری از قاره اروپا است.

رییس بخش هنرهای معاصر حراجی ساتبی در اروپا، اظهار کرد: "بنکسی با رشته رشته کردن نقاشی «دختری با بادکنک» یک اثر هنری را نابود نکرده بلکه یک اثر جدید را خلق کرده است".

اخبار از بین رفتن ناگهانی این اثر از بنکسی خیلی سریع در میان رسانه‌های جهان باز نشر داده شد و صفحه اینستاگرام بنکسی ویدئویی منتشر کرد که در آن یک هنرمند ناشناس در حال نصب کردن یک دستگاه رشته رشته کننده در داخل قاب طلا کاری شده نقاشی «دختری با بادکنک» است. در واقع این دستگاه از ابتدا نیز با هدف از بین بردن نقاشی در حراجی، درون قاب دستگاه تعبیه شده بود.

درست بعد از اینکه این اثر از «بنکسی» در تاریخ ۵ اکتبر با قیمت ۱.۳۷ میلیون دلار به فروش رسید، یک هشدار دهنده درون دستگاه رشته رشته کننده تعبیه شده درون قاب به صدا درآمد و سپس بوم نقاشی از پایین قاب شروع به از بین رفتن کرد. حراجی ساتبی اعلام کرده که این اثر رشته رشته شده را به زودی به نمایش خواهد گذاشت.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد ولی با این حال هویت اصلی او هنوز فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا شده و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده‌اند.

logo-samandehi