آثار نقاشی Kirchner و Kokoschka توسط حراجی Sotheby`s چکش می خورند


بنا به گفته سخنگوی حراج Sotheby`s، دو اثر نقاشی ترسیم شده توسط Ernst Ludwig Kirchner و Oskar Kokoschka، که به تازگی توسط موزه­ ها به وارثانشان - دلال هنری معروف Alfred Flechtheim- بازگردانیده شده ­اند، در تاریخ 12 نوامبر در نیویورک توسط Sotheby`s چکش می خورند.

به گزارش گالری آنلاین، پرتره­ Joseph de Montesquiou-Fezensac که توسط Kokoschka در سال 1910 خلق شده است، توسط موزه مدرن سوئد در ماه سپتامبر بازگردانیده شد. بنیاد Solomon R. Guggenheim واقع در نیویورک در ماه اکتبر اعلام کرد که نقاشی Artillerymen اثر Kirchner مربوط به سال 1915 را به Michael Hulton نوه خواهر Flechtheim ساکن سانفرانسیسکو و Penny Hulton نامادری Hulton ساکن بریتانیا، باز می گرداند. بنا به گفته Darrell Rocha مدیر دفتر مطبوعاتی حراج Sotheby`s، پیش­ بینی می­شود که هر یک از این آثار هنری ارزشی در حدود 15 تا 20 میلیون دلار داشته باشند.

هنرمند نقاش Kirchner این اثر را به محض پایان خدمت نظامی خود در طول جنگ جهانی اول خلق کرده است. تجربه ای که تا آخر حیاتش، او را آزار داده و باعث ابتلا او به اضطراب و افسردگی شد. و پرتره خلق شده توسط Kokoschka مربوط به بیماری در آسایشگاهی در میان رشته­ کوه­های آلپ در سوئیس است که این هنرمند در سال 1910 از آنجا بازدید کرده است.


logo-samandehi