نمایش بیش از چهار دهه از آثار آلبرتو جاکومتی در موزه هنر گوگنهایم


نمایش کامل بازنگری آثار آلبرتوجاکومتی(1901-1966)، یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم، با بیش از 200 اثر مجسمه، نقاشی و طراحی که حاصل 40 سال کار هنری او است، در موزه هنر گوگنهایم در شهر بیلبائو اسپانیا برگزار خواهدشد.

به گزارش گالری آنلاین، این نمایشگاه با تمرکز ویژه بر مجموعه بی‌نظیری از اقلام هنری و بایگانی که بوسیله بنیاد جاکومتی در پاریس نگهداری میشود و توسط همسر او Annette جمع‌آوری شده، دیدگاه منحصر بفردی از آثار این هنرمند را ارائه می‌دهد. نمایشگاه بازنگری آثار این هنرمند توسط موزه گوگنهایم و با همکاری بنیاد جوکومتی پاریس سازماندهی شده است.

پیکره انسانی یکی از موضوعات اصلی در آثار جاکومتی بشمار می‌رود. در طول عمر هنری خود، جاکومتی آثاری را با الهام از مردم اطراف از جمله برادرش Diego ، همسرش Annette، عاشقان و دوستانش خلق کرد. به گفته او: «مجسمه‌سازی، نقاشی و طراحی همیشه به درک دیدگاه من از دنیای خارج کمک کرده‌اند، بخصوص برای درک صورت و بشر به عنوان دو واقعیت به هم پیوسته. یا اگر بخواهم ساده‌تر بیانش کنم، کمکی که از جانب همنوعان من آید، بخصوص آنهایی که به هر دلیلی به من نزدیک هستند

logo-samandehi