تابلوی "لامپ" اثر پابلو پیکاسو نقطه‌ی اوج حراج امپرسیونیستی و مدرن کریستیز خواهد بود


حراج کریستیز در روز ۱۱ نوامبر تابلوی ۲۵-۳۵ میلیون دلاری لامپ (۱۹۳۱) اثر پابلو پیکاسو را، به عنوان مهم‌ترین اثر حراج عصرانه‌ ی هنر امپرسیونیستی و مدرن خود در نیویورک ارائه خواهد کرد.

به گزارش گالری آنلاین، نور طلایی ساطع شده از شعله‌ی قرمز لامپ راز پنهانی را افشا می‌کند که در اوایل سال ۱۹۳۱ تنها عده‌ی اندکی از نزدیک‌ترین دوستان Picasso و راننده‌ی مورد اعتمادش می‌دانستند. Picasso که نسبت به همسرش دلسرد شده بود و دیگر علاقه‌ای به او و سبک زندگی بورژوایی و پرنخوت مورد علاقه‌ی او نداشت، چهار سال و نیم بود که معشوقه‌ی موطلایی دلربایی داشت که ۲۸ سال از خودش جوان‌تر بود. لامپ بر تصویر Marie-Therese Walter می‌تابد، که Picasso در این تابلوی بزرگ و به دقت طراحی شده طوری برای نخستین بار به نمایش گذاشته است ‌که امروز فورا می‌توان او را شناخت.

رئیس بخش هنر امپرسیونیستی و مدرن کریستیز نیویورک، Max Carter بیان داشت: «به جرات می‌توان گفت در اوایل دهه‌ی ۱۹۳۰ دستاوردهای برجسته‌ی Picasso هم به عنوان نقاش و هم به عنوان مجسمه‌ساز به نهایت اوج خود رسیده بودند و اثر لامپ یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین نمودهای این دوره‌ی اوج است.»

مدیر بخش هنر امپرسیونیستی و مدرن کریستیز، Tan Bo ادامه داد: «با تور "لامپ" در Hong Kong بین ۲۲ تا ۲۵ اکتبر، این شاهکار هنری که پس از نخستین حضورش در نمایشگاه "پیکاسو از نزدیک" در Hong Kong و Seibu در سال ۱۹۸۱ دیگر در آسیا دیده نشده بود، بار دیگر برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.»

logo-samandehi