انتشارات TASCHEN کامل‌ترین ویرایش کتاب هنر Basquiat را منتشر می‌کند


افسانه Jean-Michel Basquiat هنوز به قوت خود باقی است، نامی که با دهه 1980 نیویورک عجین شده، هنرمندی که ابتدا در اواخر دهه 1970و با امضا هنریSAMO ظهور کرد و نوشته‌های تند انتقادی و اشعار بریده را بر روی دیوارهای شهر اسپری می‌کرد.

به گزارش گالری آنلاین، او به عنوان بخشی از صحنه در حال رشد و زیرزمینی هنرهای بصری و گرافیتی، هیپ هاپ، پست-پانک،و فیلسازیDIY (Do It Yourself) ظهور کرد که حاصل یک دنیای هنری در حال پیشرفت بود. به عنوان یک نقاش با صدای رسا و منحصربفرد، Basquiat خیلی زود به شهرت رسید و آثارش در گالری‌های سراسر دنیا به نمایش در آمد.

سبک گویاگرانه او بر اساس پیکره‌های خام و کلمات و عبارات به‌هم‌ پیوسته شکل گرفته بود. آثار Basquiat از مجموعه عظیمی از کارهای افراد مشهور در رشته‌های مختلف از موسیقی جاز گرفته تا بوکس و بسکتبال الهام گرفته شده بود و در آن اشاراتی به تاریخ مبهم و سبک زندگی خیابانی به چشم می‌خورد؛ ازاین رو وقتی از او در مورد موضوعات اصلی آثارش پرسیدند، پاسخ داد: «وفاداری، قهرمانی گری و خیابان در سال 1983همکاری خود با یکی از مشهورترین ستاره‌های هنر یعنی اندی وارهول را آغاز کرد و در سال 1985 عکس او روی جلد مجله نیویورک تایمز چاپ شد. زمانی که Basquiat در سن27 سالگی درگذشت، به یکی از موفق‌ترین هنرمندان عصر خود تبدیل شده بود.

این کتاب بینشی نو از هنر Basquiat با بازتولیدهای بکر از نقاشی‌ها، طراحی‌ها و طرح‌های اولیه از کتابچه او را به‌ تصویر می‌کشد. کتاب با مقیاسی بزرگ سبکی بسیار مشابه همانند طرح‌های ظریف و کلمات دست‌نویس و ناخوانا Basquiat را القا می‌کند و در ادامه مقدمه‌ای در مورد او به قلم Hans Werner Holzwarth به عنوان ویراستار و همچنین مقاله‌ای کوتاه در مورد موضوعات و پیشرفت هنری‌اش از متصدی موزه و تاریخ شناس هنر، Eleanor Nairne ارائه می‌دهد. در فواصل بین هر فصل برای هر سال با جزئیات غنی تصویرپردازی شده و مواردی از زندگی هنرمند و نقل‌قول‌هایی از میان سخنان او به همراه نقدهایی جدید با پیشینه شخصی و زمینه تاریخی آورده شده است.


logo-samandehi