نمایش اثر متشکل از 102 بوم اندی وارهول در نیویورک


پروژه ی Dia با، ارائه­ ی بازنگری بر آثار و زندگی اندی وارهول توسط موزه­ ی هنر آمریکایی Whitney مصادف شده است.

به گزارش گالری آنلاین، نصب اثر "سایه ها" (79-1978) به خاطر دستورالعمل صریح اندی وارهول همواره به دقت زیادی نیاز داشته است. نه تنها این اثر عظیم از 102 عدد بوم که با تکنیک سیلک نقاشی شده تشکیل شده است، بلکه حتما باید به صورت دور­تا ­دور و اتصال لبه به لبه نصب شود.

قائم مقام و سرپرست ارشد مؤسسه­ ی هنر Dia و صاحب اثر Courtney Martin می­گوید: دلیل این کار نشان دادن منحصر ­به ­فردی اثر "سایه ها" است. اما این الزامات خساراتی را به اثر وارد کرده و مرمت کنندگان در حال تعمیر آسیب­ها هستند تا از مشکلات آتی پیشگیری کنند.

حامی پروژه مرمت Nadia Ghannam می­گوید، بیشتر آسیب­ها محدود به لبه­ ها و گوشه­ های بوم ­ها می­شود؛ که نشان دهنده ­ی وارد شدن آسیب­ها در زمان جا به­ جایی و کار با اثر است. او سیستم نصبی ابداع کرده که در آن دستگیره­ای روی آستری خاص پشت هر بوم نصب می­شود، «که دیگر احتیاج به برداشتن و لمس اثر برای نصب آن ندارید». همچنین Ghannam از تکنیک خشک­شویی ملایمی استفاده می­کند تا تجمع گرد ­و­ غبار روی اثر را پاک کند. خراش­ها به منظور تشخیص اینکه در سیر تولید اثر ایجاد شده ­اند بررسی می­شوند و مواردی که بعد از آن اتفاق افتاده ­اند مرمت می­شوند.

حامی مالی پروژه­ ی مرمت Calvin Klein است و نمایش اثر توسط مؤسسه­ ی Dia در نیویورک را بر عهده گرفته است. این نمایش با ارائه­ ی بازنگری بر آثار و زندگی Warhol در موزه­ ی هنر آمریکایی Whitney (12 نوامبر- 31 مارس 2019) همزمان شده است. این ارائه با همکاری Donna De Salvo، کسی که در دوره ­ی سرپرستیش در مؤسسه ­ی Dia در دهه ­ی 80 با وارهول همکاری داشته، سازماندهی شده است.

سرپرست ارشد مؤسسه­ ی هنر Dia می­گوید: «De Salvo گفته، دوست دارد ما اثر را همزمان با ارائه ­ی بازنگری در موزه­ ی Whitney به معرض نمایش بگذاریم؛ چون این کار ایده­ ای که او برای نمایشگاه داشته است را کامل می­کند».

در سال 2019 اثر "سایه ها" دوباره به نمایش گذاشته می­شود؛ اما سرپرست ارشد مؤسسه­ ی هنر Dia گفته: اینکه چه میزان از اثر برای نمایش طولانی مدت گذاشته می­شود در حال بررسی است و تا زمانی که چیدمان در فضای مورد نظر در ژانویه را بررسی نکند، نمی داند. اما هدفش همواره تلاش برای نمایش تعداد بیشتری از این بوم­ها بوده است.


logo-samandehi