ناصر آراسته: «خورشید» و «ماه» در حراج تهران چکش می‌خورند

دو تابلوی نقاشی از ناصر آراسته با محوریت «خورشید» و «ماه» در حراج تهران به فروش می‌رسد.

ناصر آراسته هنرمند حوزه نقاشی درباره آثار هنری تازه‌اش که قرار است در حراج تهران به فروش رسد به خبرنگار مهر گفت: ۲ تابلوی نقاشی شده از خورشید و ماه که ابعاد ۱۴۰× ۱۴۰ دارند به قیمت ۷۰ میلیون تومان در حراج تهران به فروش می‌رسند.

وی بیان کرد: دو تابلوی موردنظر نقاشی آکریلیکی هستند که سه سال برای خلق آن زمان صرف کرده‌ام.

این هنرمند که وضعیت اقتصادی موجود را بی‌تاثیر در فروش آثار هنری می‌داند، اظهار کرد: وقتی یک کلکسیونر قصد خرید اثر هنری را دارد به قیمت آن توجهی نمی‌کند. در اینجا تنها مبحث آمدن کلکسیونر مطرح است چراکه ما فرش را روی زمین پهن می‌کنیم اما توجهی به ارزش آثار هنری و تابلوی روی دیوار نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه‌ای فراهم کنیم که کلکسیونرها برای خرید آثار هنری بیایند، عنوان کرد: لازم است تا در فضای مجازی مثل اینستاگرام تبلیغاتی انجام شود که افراد ترغیب به خرید آثار هنری شوند.

آراسته تاکید کرد: علاوه‌بر کلکسیونرها، افرادی هستند که آثار هنری را خریداری می‌کنند تا در زمان دیگری با قیمت بالاتر آن را بفروشند. کسی که بخواهد تابلویی از فردی چون من داشته باشد به قیمت آن توجهی نمی‌کند و بیشتر ارزش هنری آن برایش اهمیت دارد.

وی در سخنانش با اشاره به اینکه احتمالا نمایشگاهی در آذرماه برگزار خواهد کرد، گفت: می‌توانم برای نمایشگاه با مدیران گالری‌های مختلف صحبت کنم، اما در نهایت اینکه در چه گالری آثارم به نمایش گذاشته شوند بسته به نوع توافق دارد.

این هنرمند نقاش در پایان بیان کرد: موزه هنرهای معاصر تهران کارهایم را می‌شناسد و آثاری از من در گنجینه نیز وجود دارد ولی تمایل به خرید تابلوهایم با بهای یک یا دو میلیون تومان داشت که این رقم بسیار کم بود بنابراین نمی توانم در چنین شرایطی با موزه هنرهای معاصر تهران کار کنیم.

logo-samandehi