روایت لیلی گلستان از تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی نگارخانه داران استان تهران

به گزارش گالری آنلاین، اطلاعیه فراخوان عضویت در انجمن صنفی کارفرمایی نگارخانه داران استان تهران در نشریات کثیرالانتشار منتشر شده و این تشکل پس از ۲۰ سال در آستانه تاسیس قرار گرفته است؛ لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان یکی از اعضای هیئت موسس این تشکل در گفتگویی آخرین خبرها را اعلام کرده است.

گلستان گفت: از حوالی سال ۱۳۷۷ ، بیست سالی می شود که با وقفه‌هایی کوتاه و بلند سعی خودمان را کرده‌ایم اما همیشه موانعی سر راهمان گذاشته می‌شد که هیچکدام منطق درستی نداشت و کار انجام نمی‌شد اما سرانجام شد.

او افزود : شش ماهی می‌شود که باز کار را شروع کردیم و البته باز دچار مانع‌های بسیار شدیم تا سرانجام مجوز تاسیس انجمن صنفی کارفرمایی نگارخانه داران استان تهران صادر شد.

او درباره قید "کارفرمایی" و محدود شدن انجمن صنفی به استان تهران توضیح داد: گفتند باید این چنین باشد، در عین حال اول شهرستان‌ها هم بودند و حتی تعدادی از آنها را هم انتخاب کردیم و آمدند تهران و مدارکشان را هم به بخش مربوطه ارایه کردیم اما ناگهان تصمیم گرفتند که شهرستان‌ها را حذف کنند. هر چه اصرار کردیم نشد که نشد. معتقد بودند که شهرستان‌ها به قدر کافی گالری دارند و می‌توانند خودشان در هر استان انجمن تشکیل دهند؛ در حالیکه اگر همه با هم در یک تشکل بودیم خیلی بهتر می‌شد و همه زیر یک پوشش قانونی قرار می‌گرفتیم.

گلستان درباره میزان استقبال گالری ها از عضویت در این انجمن صنفی گفت: خیلی خوب بود و تقریبا همه به دعوتمان جواب مثبت داده‌اند.

او ضمن ابراز امیدواری بر این نکته که تا سه چهار ماه آینده، این انجمن کارش را آغاز کند، درباره اهداف آن گفت: اهداف فعالیت صنفی روشن است؛ مراقبت از فضای کسب و کار، اطلاع رسانی و توسعه آموزش گالری داران، تشکیل کمیته رفع اختلاف پیش از مراجع قضایی، کوشش در بالابردن آگاهی جامعه نسبت به اقتصاد هنر و... اما قاعدتا بعد از تشکیل هیات مدیره و برگزاری مجمع عمومی باید اهداف و شرح مسئولیت‌ها معلوم شود. مثلا در زمان احمدی نژاد و تا مدتی بعد از او، بطور بسیار بی رویه و بی منطقی مجوز گالری به هر که از راه می‌رسید، داده می‌شد و همین، عرصه را دچار بلبشو و بی اخلاقی هایی کرد که زیبنده حرفه گالری داری نبود. از این دست، خیلی مسایل هست که باید به آن‌ها رسیدگی جدی شود.

گلستان که یکی از قدیمی‌ترین گالری‌های تهران را مدیریت می‌کند، در آستانه گشایش انجمن تخصصی گالری داری، آرزو دارد همه برای ارتقا این حرفه با دل و جان کوشش و برای بهتر شدن وضع موجود سعی کنند.

او در پایان خاطر نشان کرد: از وزارت ارشاد و متولیان حیطه هنرهای تجسمی انتظار داریم در کنار ما و همراه ما باشند .خوشبختانه فعلا( متاسفم که همیشه باید بگوییم فعلا ) بعد از مدت‌های مدید، اشخاص فهیم و دلسوزی در مسند هنر قرار گرفته‌اند که ایده‌ها و فکرهای خوبی دارند و امیدواریم بتوانیم همه با هم هنر تجسمی را به جایگاه در خورش برسانیم.

logo-samandehi