دیدار مدیر کل هنرهای تجسمی با نقاش اسب ها و درخت ها


مظفری گفت: دیدار با پیشکسوتان واستادان رشته های هنرهای تجسمی از برنامه های کاری من است. این دیدار ها صرفا به علت بیماری یا کسالت هنرمندان نیست و هدف ارج نهادن به شخصیت هنری و همراه شدن با آنها و قدر دانی از هنر ، کسوت و پیشینه آنهاست.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مظفری افزود: در دیدار با حسین محجوبی از آثار تازه وی و همچنین آثار اهدا شده به استاد از سوی هنرمندان سرشناس و جوان، دیدن کردیم . محجوبی برآن است تا منزل خود را که حدود ٤٥ سال است در آن سکونت دارد و محل نگارخانه ای نیز هست که نام «آشیان نقش و مهر» را بر پیشانی دارد، موزه ای راه اندازی کند که در این کار همراه او خواهیم بود.

حسین محجوبی در دیدار با مظفری به همراهی اداره کل هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: هنرمندان با چنین حرکت هایی دلگرم باقی می مانند و برای کارهای آتی خود برنامه ریزی می کنند . من از مدیر کل و همه مدیران هنری و فرهنگی می خواهم که در راه اندازی موزه و جاهایی مانند آن با هنرمندان همراه باشند . زیرا چنین فضاهایی می تواند پایگاهی برای هنرمندان جوان باشد و آنها با حضور خود در موزه بر رونق اینگونه مکان ها می افزایند.

گفتنی ست،حسین محجوبی متولد سال ١٣٠٩ در شهر لاهیجان است و در آثار نقاشی خود از طبیعت زادگاهش بهره های بسیار برده است . او از سال ١٣٣٧ تا کنون نمایشگاه های متعددی را برگزار کرده است . در کارنامه هنری محجوبی طراحی بوستان های شهری مانند ساعی ،نیاوران و ملت دیده می شود .او از جمله نقاشان نوگرای ایران است که آثارش نمایانگر طبیعت و فرهنگ و اسطوره های ایران زمین است .

logo-samandehi