با نمایش آثار استاد ابراهیم مقبلی

صبا میزبان نمایشگاه نقاشی «از عینیت تا ذهنیت»


در راستای برگزاری مراسم نکوداشت استاد ابراهیم مقبلی، نمایشگاه نقاشی«از عینیت تا ذهنیت»، تازه‌ترین آثار این استاد فرهیخته در نگارخانه‌های فرشچیان و لرزاده موسسه صبا رونمایی می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه صبا وابسته به فرهنگستان هنر، نمایشگاه «از عینیت تا ذهنیت» حاصل نیم قرن فعالیت هنری ابراهیم مقبلی، از چهره‌های پیشکسوت هنری کشورمان است که با ارائه نزدیک به 80 اثر نقاشی و طراحی‌ در قالب رنگ روغن و ترکیب مواد، سیری از تجربیات این هنرمند فرهیخته را روایت می‌کند.

آثار این نمایشگاه که بیش از نیمی از آن برای نخستین بار به نمایش درمی‌آید، تمامی دوره‌های کاری استاد مقبلی را در بر می‌گیرد که از رئالیسم آغاز شده و در گذر از امپرسیونیسم در دو دهة اخیر فعالیت هنری‌اش به نوآوری و نگاه انتزاعی و رویکرد آبستره پا نهاده است.

آیین گشایش نمایشگاه با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به حوزه نقاشی شامگاه چهارشنبه 23 آبان ماه از ساعت 17 تا 20 در نگارخانه‌های استاد لرزاده و فرشچیان موسسه صبا برگزار خواهد شد. مراسم نکوداشت این هنرمند فرهیخته نیز در همین روز، ساعت 15 تا 17 در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

نمایشگاه نقاشی «از عینیت تا ذهنیت»، تا دوشنبه 28 آبان ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 18 به جز روزهای تعطیل به درب شرقی: موسسه صبا واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، پلاک 125 و درب غربی : خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به تقاطع طالقانی، پلاک 1552، نگارخانه استاد لرزاده و فرشچیان مراجعه نمایند.

logo-samandehi