نمایش "دنیاهای خیالی" در گالری ژینوس

گالری ژینوس از روز جمعه 25 آبان ماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی تحت عنوان "دنیاهای خیالی" شده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

عنصر خیال، به عنوان برجسته ترین عامل برای بیان احساسات هنرمند است که از بند سنت ها رهایی یافت و حالات مختلف ذهنی خود را از قبیل رویا، کابوس و اوهام بوسیله ضمیر پنهان به تصویر میکشد.
اثری که هنرمند بر مبنای تصوراتش خلق میکند خیال است، خیال محض؛ اما همواره مرز خیال و واقعیت تار و مبهم بوده است.
خیال میتواند جستجوی رهایی در مکانی نمادین باشد. اما به تعبیری این نه خواب است و نه خیال... این خود زندگی است که به شکل نمادین به تصویر درآمده است.
زمانی که هنرمند وارد دنیای خیالش می شود تصاویری خلق می کند و جهان پیرامونی را شبیه سازی میکند، که تا حدودی در این تصورات عوامل طبیعی و مسائل فردی نقش دارند و هر چه که بیشتر وارد این دنیای خیالی میشود، می تواند معانی و مفاهیم گسترده تری در آن نهفته باشد.

در این نمایشگاه و رقابت نقاشی با موضوع "دنیاهای خیالی" ۲۱ اثر از ۱۹ هنرمند در سبکها و تکنیکهای مختلف به نمایش گذاشته شده است.
هدف از برگزاری این‌نمایشگاه باز کردن دریچه ای به تصورات هنرمند از دنیای خیالیش است که در سبکهای و تکنیکهای مختلف در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته شده اند و در ادامه داوری نهایی آثار توسط اساتید برجسته "استاد یعقوب عمامه پیچ و مهدی علایی نژاد" و انتخاب اثر برگزیده است.

هنرمندان شرکت کننده:

ارغوان طاهریان، بهاره حسینی، بهنوش پویان، تیفانی محمدیان، ری را واعظ پور، سپیده انتظامی، سرور کیوان، سعیده سعیدی فرد، سید محمد نقیب، طاهر خانلو، علیرضا حقگوی ملاسرائی، فاطمه داروغه ها، فاطمه نجابت، کوثر گلابگبر، ماریه سادات طباطبایی، مرضیه الله بخشی،مونا جعفری سلیم، مینا مهدی زاده فرد و نرگس باقری


فهیمه نیکویی فرد سرپرست گروه هنری آوای نقش که کیوریتور نمایشگاه "دنیاهای خیالی" است، در رابطه با هدف جمع آوری این مجموعه بیان کرد: موضوع این نمایشگاه "دنیاهای خیالی" است و هدفم از برگزاری این نمایشگاه به نمایش گذاشتن آثاری از هنرمندان بر پایه تصوراتشان از دنیای خیالی بوده، و در نهایت انتخاب آثار برگزیده به وسیله استادان داور بوده است.

نیکویی فرد در مورد روند شکل گیری ایده تا اجرا و انتخاب آثار گفت: آثار زیادی از هنرمندان مختلف ارسال شد، از آنجایی که این موضوع در ذهن اکثر هنرمندان جذابیت و اهمیت دارد، برخی هنرمندان با این موضوع اثری داشتند که ارائه دادند و برخی نیز برای شرکت در نمایشگاه اثر جدیدی را خلق کردند و از بین آنها انتخاب آثار را انجام دادم. حدود ۲ ماه زمان برای ارسال آثار گذاشتیم و در نهایت از بین آثار ارسالی انتخاب انجام شد.

وی تعداد و ابعاد آثاری که قرار است به نمایش دربیاید را ۲۱ اثر با ابعاد تقریبی ۵۰*۷۰ تا ۱۲۰*۸۰ سانتی متر با سبکهای سوررئالیسم، اکسپرسیونیسم، کوبیسم و... و تکنیک های رنگ روغن، آکریلیک، کلاژ و میکس مدیا اعلام نمود و در ادامه در توضیح علت انتخاب عنوان "دنیاهای خیالی" و مفهومی که هنرمندان این مجموعه به دنبال انتقال آن به مخاطب بوده اند افزود: هر هنرمند با دریچه ای که به خیالش می گشاید، با توجه به احساسات و تفکراتش میتواند تصاویری خلاقانه و جذابی را خلق کند و برای لحظاتی مخاطب را به درون دنیای خیالی خود ببرد و جذابیت این ایده در ذهنم و هنرمندان دیگر دلیل برگزاری این نمایشگاه شد.

این هنرمند معیار کیوریتور های برنامه در انتخاب هنرمندان این مجموعه را براساس ارتباط اثر با موضوع که اولویت اول بوده و کیفیت اثر به لحاظ اجرایی و بصری دانست و افزود: یک نفر برگزیده در رقابت این نمایشگاه در نظر گرفته شده و معیار داوران قدرت اجرایی هنرمند در بیان احساسش در خلق اثر و اجرای صحیح بصری و تکنیک اثر است. همچنین انتخاب اثر برگزیده به داوری استاد یعقوب عمامه پیچ و مهدی علایی نژاد است.

علاقه مندان جهت بازدید از آثار نمایشگاه می توانند تا تاریخ 29 آبان ماه به گالری ژینوس واقع در خیابان ولیعصر، ابتدای فاطمی، روبروی مترو جهاد، پلاک 21 مراجعه نمایند.

logo-samandehi