دو سالانه «سرو نقره‌ای» افتتاح شد

ثابت می کنیم ایران، تهران نیست

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی گفت: ایران فقط تهران نیست و رویدادهای هنری فقط در تهران اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، پنجمین دو سالانه «سرو نقره‌ای» که به ایستگاه شیراز رسیده است با حضور مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

شیراز یکی از نامزدهای مهم جشنواره فجر

هادی مظفری ـ مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در افتتاحیه سرو نقره ای شیراز گفت: من به دو دلیل به شیراز آمده‌ام اول اینکه به هنرمندان سلام کنم و حرف‌هایتان را بشنوم و دوم شرکت در سرو نقره‌ای است تا در عمل ثابت کنیم که ایران فقط تهران نیست و رویدادهای هنری فقط در تهران اتفاق نخواهد افتاد.

مظفری بیان کرد: شیراز در هنرهای تجسمی بی‌نظیر است و تا به حال چنین شهری را در کشور با این ظرفیت ندیده بودم.



مدیر کل هنرهای تجسمی در ادامه گفت: جشنواره هنرهای تجسمی در راه است و با توجه به ماموریتی که در معاونت فرهنگی هست که هر یک از شهرها به پایتخت یکی از هنرها تبدیل شود، شیراز نیز به دلیل بضاعت بی‌نظیری که دارد و علاقه اراده‌ای که در مدیران هست یکی از نامزدهای مهم جشنواره هنرهای تجسمی فجر خواهد بود.

وی گفت: امروز در گالری‌گردی در شهر شیراز عمیقاً به این فکر می‌کردم که شیرازی‌ها چیزی نسبت به پایتخت کم ندارند و نیازی هم به آن ندارند و بسیار خوشبخت‌ترند که از همه چیز با صفاترش را دارند.

سرو نقره‌ای، دوسالانه گرافیک ایران می‌شود

در مراسم افتتاحیه پنجمین سرو نقره ای ابراهیم حقیقی ـ گرافیست، دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ـ گفت: دوسالانه سرو نقره ای قرار است به دوسالانه (بی‌ینال) گرافیک ایران تبدیل شود.



او ادامه داد: تمرکز زدایی از پایتخت یکی از برنامه‌های اداره کل تجسمی است که موجب کشف استعدادها در شهرهای کشورمان می‌شود.

همچنین در مراسم افتتاحیه سرو نقره‌ای شیراز از چهره پیشکسوت طراحی گرافیک استان فارس احمد ارشاد نیز تجلیل کردند.



سرو نقره ای شیراز که امسال در شهرهای کرمانشاه و کرمان برگزار شده، پنجشنبه (اول آذر) در سومین ایستگاه خود، به شیراز رسیده است و تا نهم آذر در هنر شهر آفتاب شیراز برپاست‌.

logo-samandehi