نگارخانه فلاح زاده برگزار می کند:

نمایش و فروش آثار گنجینه گالری

علی فلاح زاده: این نمایشگاه نقطه آغاز یک حرکت هدفمند است

نگارخانه فلاح زاده با دیزاین و مدیریتی جدید از روز جمعه سوم اسفندماه با نمایش آثار منتخب ۵ سال اخیر رضا فلاح زاده و گنجینه گالری افتتاح می شود.

این نمایشگاه تا 24 اسفندماه همه روزه بجز شنبه ها دایر خواهد بود و علاقه مندان می توانند در روز افتتاحیه از ساعت 16 الی 21 و در روزهای عادی از ساعت 16 الی 20 به نشانی سعادت آباد، شمال میدان کاج، خیابان 12، پلاک 43 مراجعه نمایند.

مدیر مسوول گالری، رضا فلاح زاده و مدیر گالری علی فلاح زاده است و آثار حوزه های نقاشی، طراحی، عکاسی، گرافیک، خوشنویسی، خط نقاشی(خطاشی)، نقاشیخط در این گالری به نمایش در می‌آید.

رضا فلاح زاده از 14 سالگی شاگرد علی اکبر صنعتی بوده و بعد از 2 سال تکنیکهای آبرنگ را با استاد سمبات ادامه داد. از همان دوران رویکرد آبستره که از ملزومات تکنیک آبرنگ است در ذهنش جای گرفت. تجربیات سالهای بعد با استاد منوچهر معتبر در بروکسل بلژیک و استاد لعل ریاحی مسیرش را مشخص تر کرد و ممارست با استاد وزیری مقدم نقطه عطفی برای دور شدن وی از محاکات و بازنمایی طبیعت بود.

فلاح زاده در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با اهداف این مرکز فرهنگی و هنری بیان کرد:

اشاعه واقعی سیستم آموزشی هنر، کشف استعدادهای جوان، و جلوگیری از آسیبهای ناشی از آموزشهای غلط و غیر تخصصی برخی از مراکز آموزشی از اهداف این مرکز است. با توجه به اینکه مدیر مسوول گالری بیش از 40 سال سابقه هنری در زمینه تدریس و برگزاری نمایشگاههای متعدد را در کارنامه هنریش دارد و از طرفی مرکز فرهنگی هنری شغل دوم ایشان نیست، بنابراین اشراف کاملی بر معضلات موجود در آموزش هنرهای تجسمی و در نتیجه اقتصاد هنر دارند. از طرفی مدیر جدید گالری نیز بیش از ده سال در حوزه تدریس مرکز آموزشی حضور موثر داشته و تحصیل کرده رشته تجسمی (دکتری پژوهش هنر) هستند.

وی در خصوص امکان مشارکت و حمایت از هنرمندان در سیاستهای این گالری اظهار داشت:

حمایت از هنرمندان جوان و مستعد از هدفهای شاخص گالری بوده است. از جمله برگزاری نمایشگاههای متعدد برای هنر جویان برتر مرکز آموزشی، و برگزاری همایشهای هدفمند برای هنرمندان. در حال حاظر مدیریت جدید گالری، برنامه حمایت این قشر از هنرمندان جوان را بطور جدی در دستور کار خود دارد که ضمن رعایت در دریافت هزینه های نمایشگاه، مبلغ سی درصد سهم گالری از فروش را با مبلغ هزینه هنرمند تهاتر نماید.

این گالری دار در رابطه با آثار مجموعه ی پیش رو توضیح داد:

سه اثر در ابعاد 150 در 100 ، 9 اثر در ابعاد 100 در 120 و 5 اثر 100 در 70 در این محموعه به نمایش در خواهد آمد که قسمت اعظم آثار متعلق به گنجینه گالری بوده و در خلال 5 سال اخیر خلق گردیده اند. بنابراین عنوان گنجینه برای این نمایشگاه انتخاب شده است.

این نمایشگاه نقطه آغاز یک حرکت هدفمند است و حتماخالی از اشکال نیست. ولی یقین دارم در گالریهای بعدی استوارتر و موفق تر عمل کنیم.


logo-samandehi