حبیب درخشانی: در این جشنواره نوع دید و نگاه هنرمند به دنیا مهم است.

" خلق کردن نوعی آفرینش و خلاقیت است." این را حبیب درخشانی هنرمند فعال حوزه هنرهای تجسمی در حاشیه برگزاری جشنواره نقاشی روبان قرمز در برج میلاد مطرح کرد. در ادامه خواننده گفتگوی خبرنگار گالری آنلاین با این هنرمند باشید.

وی ، در رابطه با کیفیت این دوره از رویداد اظهار داشت: کارها از نظر ایده فوق العاده است، ما خیلی تنوع ایده، فکر، تم و موضوع داریم. تکنیک های گوناگون اینجا به کار رفته است که برخی خام و برخی پخته است. این تنوع ایده ها قوت کار این رویداد است. سطح کارها متفاوت است برخی خیلی حرفه ای و برخی تازه کار است. در اینجا مهم نوع دید و نگاه هنرمند به دنیا است.

این هنرمند به تاثیر هنرهای تجسمی در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: این زمینه بسیار جای کار دارد. نقاشی هنر بسیار پیچیده و قدرتمندی است؛ اینکه بر روی بوم سفید چیزی خلق می کنید بسیار جذاب است. این خلق کردن نوعی آفرینش و خلاقیت است. البته بیننده و مخاطب هم بسیار مهم است. همانطور که شنیدیم " مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد"، مستمع بسیار اثرگذار است.

درخشانی در رابطه با این موضوع که چگونه عموم مردم بتوانند بیننده و تاثیرپذیرنده این آثار هنری بخصوص آثاری با مفاهیم خاص باشند، بیان کرد: یکی از راهکارهای این موضوع دادن تم به هنرمند است تا او بر سر آن موضوع خاص کار کند که این می تواند از طرف سازمان های مختلف مثل سازمان ملل متحد ، یونیسف و یا ... باشد. اینکه موضوع باشد، آثار طراحی شود و به کتاب تبدیل شوند و برای هر کار شرحی نوشته شود و سپس اینها در دسترس افراد قرار بگیرند، موثر است.

درخشانی در پایان افزود: از کارکردهای هنر آگاه سازی انسان است و من به این باور دارم.

logo-samandehi