بررسی هنر معاصر روسیه در فرهنگستان هنر

مدیران و کارشناسان موزه تریتیاکوف با موضوع "هنر معاصر روسیه" مهمان فرهنگستان هنر می‌شوند.

فرهنگستان هنر در سال جدید، میزبان مدیران و کارشناسان موزه بین‌المللی تریتیاکوف روسیه خواهد بود.گالری دولتی تریتیاکوف، علاوه بر اینکه یک موزه بین‌المللی است، به عنوان یک مرکز بزرگ علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در روسیه قلمداد می‌شود. این مجموعه گالری به عنوان یکی از منابع تاریخی هنر روسیه در حالی که عمدتاً به سمت هنر معاصر پیش می‌رود؛ از دیدگاه تاریخی با هنر سده‌های گذشته نیز ارتباط خود را حفظ کرده است. از اهداف موزه بین‌المللی تریتیاکوف می‌توان به مطالعه، حفظ و بازنمایی هنر روسیه، معرفی و شناساندن هویت فرهنگی و میراث هنر روسیه، جلب توجه جامعه به نقش مهم هنر و ایجاد زندگی بهتر با دسترسی گسترده به شاهکارهای هنری روسیه و دنیای هنر برای مردم، اشاره کرد.

در بهار سال 1398 کارشناسان و مدیران موزه تریتیاکوف در نشست "هنر معاصر روسیه" که در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود، به بررسی هنر معاصر روسیه، توسعه موزه تریتیاکوف و رابطه هنر آوانگارد روسیه و سنّت می‌پردازند.

این نشست با همکاری فرهنگستان هنر، رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و موزه تریتیاکوف روسیه در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

logo-samandehi