با همکاری موزه ملی علوم و فناوری صورت می‌گیرد

برگزاری نشستی با محوریت شناخت نبوغ "لئوناردو داوینچی"

با همکاری سه‌جانبه سفارت ایتالیا، موزه ملی علوم و فناوری و موزه ملی ایران، برنامه "نبوغ لئوناردو داوینچی" با محوریت شناخت این نابغه چندبعدی، برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، سفارت ایتالیا با همکاری موزه علوم و فناوری و موزه ملی، به مناسبت روز بین‌المللی پژوهش ایتالیا در جهان، برنامه‌ای را تحت عنوان «نبوغ لئوناردو داوینچی» با حضور صاحب‌نظران و اندیشمندان این حوزه روز دوشنبه، ۲۶ فروردین ۹۸ در سالن اجتماعات موزه دوران اسلامی برگزار می‌کند.

این برنامه که به نقش منابع جدید در بازخوانی آثار لئونارد داوینچی می‌پردازد، با حضور صاحب‌نظران ایتالیا و ایران در خصوص داوینچی، روز دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸ در سالن اجتماعات موزه دوران اسلامی از ساعت ۹ الی ۱۳ برگزار می‌شود. سخنرانان این نشست به ترتیب سفیر ایتالیا در ایران، رئیس موزه ملی علوم و فناوری، خانم جوسپنا فریللو، پروفسور آفردو بوککارو و پروفسور محمد باقری، استاد دانشگاه تهران خواهند بود.

این نشست تلاش می‌کند تا به معرفی بیشتر لئوناردو داویچی به عنوان یک نابغه چندبعدی بپردازد؛ ابعادی که از او اسطوره‌ای به مثابه یک دانشمند و هنرمند فوق‌العاده ساخته است. نشست یاد شده سعی دارد وجوهی را آشکار کند که کمتر به آنها پرداخته شده است.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، حاضران در این نشست از منابع قدیمی که حتی به زبان فارسی نیز هست و در آن به عناصر "ارونی" و "حرکت دائمی" با اتکا به "نسخه خطی کوارتز نوری" اشاره شده، بیشتر با آثار لئوناردو داوینچی آشنا خواهند شد.

logo-samandehi