کارنامه چهل سال «هنر انقلاب» در صبا

نمایشگاه «هنر انقلاب» با نمایش مجموعه آثار نقاشی هنرمندان حوزه هنر انقلابی عصر روز سه شنبه 20 فروردین در نگارخانه خیال موسسه صبا گشایش یافت و گنجینه ارزشمندی از این حیطه را به معرض دید علاقه مندان گذاشت.

صابر سلیمانی مدیر هنری موسسه صبا، در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، روند جمع آوری آثار نمایشگاه هنر انقلاب در موسسه صبا را چنین تشریح کرد: کارها از چند ارگان مختلف جمع آوری شده، از بنیاد روایت فتح که در حوزه مقاومت هستند تقریبا ۳۵ اثر برای ما آمد، از کاخ موزه قصر و موزه امام علی هم تعدادی کار دریافت شد. همچنین ما یک گنجینه از آثار دفاع مقدس و هنر انقلاب داریم که حدودا ۵۰ اثر از این گنجینه تامین شده است. در مجموع تعداد آثار حدودا صد عدد است که تقریبا نیمی از آثار از گنجینه موسسه صبا بود و مابقی هم از مراکزی که گفتم به دستمان رسید.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را نمایش آثار نقاشی هنر انقلابی و مقاومت در سالروز هنر انقلاب عنوان کرد که برنامه ریزی آن از سال 97 آغاز شده بوده است.

به گفته این هنرمند ابعاد آثار متنوع و بیشتر بزرگ هستند، میانگین ابعاد ۵۰*۷۰ تا 1 متر و نیم است، همچنین کل مجموعه کارهای رئال، مدرن، آبستره و ... را با تکنیکهای مختلف رنگ و روغن، اکرلیک، ترکیب مواد و طراحی شامل میشود.

سلیمانی این رویداد را یک کار عمده در جریان هنر انقلاب و حاصل همکاری پیشکسوتان این حوزه برشمرد و افزود: انتخاب آثار زیر نظر شورای سیاستگذاری و با مشاوره دکتر مصطفی گودرزی ، دکتر محمدعلی رجبی و... انجام شده است.

در این مجموعه هنرمندان قابلیت های تکنیکی خود را با آثاری مربوط به انقلاب اسلامی ، جنگ تحمیلی و مقاومت مردم سرزمینمان در این 40 سال، به تصویر کشیده‌اند.

logo-samandehi