از اینجا تکان نمیخورم

روایت مهدی اسدزاده از نمایش آثارش در گالری بهارین


نمایشگاهی از نقاشی های مهدی اسد زاده تحت عنوان "از اینجا تکان نمی خورم" از روز جمعه 6 اردیبهشت ماه در گالری بهارین برپا می شود.

مهدی اسدزاده در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، در مورد هدف خود از جمع اوری این مجموعه بیان کرد:

این مجموعه پیش از آنکه متشکل از آثاری مجزا و قاب به قاب از طبیعت باشد مجموعه ای است واحد که هر کدام بطور مجزا اما در ارتباط فضایی با یکدیگر اجرا شده است. قطعا کنارهم قرار گرفتن این آثار و دیدنشان در ارتباط با یکدیگر می تواند به دریافت فضای آثار کمک کند و اما زمان برای ارائه آثار این نمایشگاه، جدای از دلمشغولی های مستمر سالهای گذشته ،تماما به لحاظ اجرا مربوط به یک سال قبل است.
تعداد آثار ارائه شده در این نمایشگاه حدود 26 اثر است که بیشرآنها با تکنیک تلفیق مواد روی بوم و بعضا مقوا در اندازه های متفاوتی متناسب با فضای اثر اجرا شده است.

این هنرمند در مورد عنوان از اینجا تکان نمی خورم" توضیح داد:

انتخاب عنوان این نمایشگاه(از اینجا تکان نمیخورم)همانطور که در استیتمنت بطور مختصر و مبسوط آمده ،دلمشغولیهای مربوط به فضاهای طبیعت کاشان و کشف دقائق آن فضاست که باید برای رسیدن به آن علاوه بر تمرین مستمر، دل در گرو تبلور آن فضا که آمیزه ای از سادگی،تنوع وگرماست داشت.

وی در مورد سبک آثار معتقد است، با توجه به گستردگی و پیچیده بودن مفهوم سبک نمیتوان قائل به سبک خاصی شد و نوع نگاه،در این مجموعه علیرغم وجود و حضور گونه ای واقعگرایی، گونه ای از مواجهه با طبیعت نیز است.
بعضا در ارائه برخی آثار، متهم به مشابهت آثار به نقاشیهای همشهری ام ،سهراب سپهری هستم نمیتوانم بگویم به آثار او توجهی ندارم اما نگاه من به هیچ عنوان گرته برداری گونه از آثار کسی نیست و سعی میکنم تجربیات شخصی خود را در طول سالیان زندگی و نقاشی به نمایش بگذارم، طبیعی است که فضای خلق آثار به دلیل وجود یک اتمسفر خاص که در کاشان وجود دارد به آثار سهراب نزدیک شود . من به سهراب علاقه خاصی دارم اما به هیچ عنوان در نقاشی هایم سعی در مقلد بودن ندارم در هر صورت ضمن احترام ، شبیه شدن کارم به هنرمند یا هنرمندانی خاص منظور نظر نیست و برای من مایه مباهات هم نخواهد بود.

اسدزاده در خصوص آغاز این جریان فکری در زندگی خود گفت:

این جریان از آغازین سالهای نقاشی ام که ایام نوجوانی را سپری میکردم و با فعالیتهای کانون پرورشی پیوند خورده بود شروع شده و همچنان ادامه دارد. در کنار فعالیتهای کانون پرورشی، دلبستگی به طبیعت،به ویژه طبیعت کاشان با آن دقائق پرشکوهش نقطه عطفی در شکل گیری فضای ذهنی من در دنیای نقاشی است.

وی به سوالی مبنی بر به پایان رسیدن این کنکاش دورنی، پاسخ داد:

با تمام وجود دوست دارم بگویم خیر زیرا به نتیجه رسیدن شاید نوعی تمام شدن باشد و من همواره در دست یابی به فضای ذهنی مورد نظرم که سالها برای آن وقت گذاشته ام خود را هنرجویی سراسر شوق و طلب میدانم که در این مسیر گام میزند.
در مورد صحبت پایانی ،این نکته را اضافه کنم که برای دست یابی به این فضاها سالیان زیادی را علاوه بر حضور در طبیعت و نقاشی مستقیم از آن به مطالعه و بررسی آثار نقاشان طبیعت گرا در کنار انجام بیشمار اتود از فضاهای مختلف در طبیعت سپری کرده ام .نقاشی از طبیعت مانند خود طبیعت پایان ناپذیر است و ما بسان مسافرانی در حال عبور از این وادی به ثبت توجهات خویش میپردازیم.
در یایان این گفتگو لازم میدانم ازمدیریت گالری بهارین سرکار خانم چاکری که مقدمات نمایش آثارم را در این گالری فراهم کرد سپاسگزاری کنم.

نمایشگاه آثار این هنرمند تا 11 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت بازدید می توانند در روز افتتاحیه از ساعت 16 الی 20 و روزهای عادی از ساعت 16:30 الی 19:30 به گالری بهارین به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان حافظ، نبش ورشو، پلاک 509، طبقه اول مراجعه نمایند.

logo-samandehi