"آوای دستها" به گالری پل می رود


نمایشگاهی از نقاشی های فائزه متولی تحت عنوان "آوای دستها" از ساعت 17 الی 21 روز جمعه 13 اردیبهشت ماه 98 در گالری پل برپا می شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

در این سه سالی که از شروع این مجموعه کار گذشت... بسیار آموختم و تجربه کردم
اما مهمترین آنها درک این باور بود که حرکات و فیگور دستها، با علائم و نشانه هایی آشنا که در ذهن و باور ما ثبت شده اند، تا چه مقدار گویا و دارای قدرت بیانی بالا هستند.
در کارهایم سعی داشتم با انتخاب سوژه دستها، احساسات و عواطف پاک انسانی را به دور از هر پیچیدگی، به تصویر بکشم.
زمینه کارهایم از امتداد خطوط پیرامون سوژه اصلی پیروی کرده و از ترکیب بندی هایی با فرمهای دوار و یا شکسته شکل گرفتند و به سبک کوبیسم نزدیک شده اند.
در آخر تشکر میکنم از عموی بزرگوارم استاد جلال متولی که همواره راهنما و مشوقم بودند.
و توصیف بیشتر این مجموعه را به شعر "دستهامان" اثر زنده یاد فریدون مشیری، می سپارم...

از دل و دیده، گرامی تر هم آیا هست؟ دست، آری، ز دل و دیده گرامی تر: دست!
فریدون مشیری

فائزه متولی


فائزه متولی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، دررابطه با تعداد، ابعاد و سبک و تکنیک مجموعه آثارش گفت: بیست عدد کار منتخبی از کارهای طراحی و فیگوراتیو دستهایم هستند در سایزهای مختلف 50.70، 45.70، 35.70، 30 70، 40.60، 35.50، که طبیعت گرایانه اجرا شده و در آنها از قالب و استراکچر سبک سورئال و کوبیسم استفاده شده است و در این کارها نگاهم به سبک کوبیسم سزانی نزدیکتر شده است.

وی دررابطه با علت انتخاب عنوان "آوای دستها" بیان کرد: عنوان "آوای دستها" به بخشی از زبان حالات بدن اشاره دارد. زبان دستهایی که در برقراری ارتباط و نمایش احساسات درونی ما، نقشی بسیار قدرتمندی از زبان گفتاری دارد.

متولی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این مسیر از شناخت و کنکاش درونی از کجا آغاز شده و آیا این جستجو به پایان رسیده یا ادامه خواهد داشت، توضیح داد: از سه سال پیش تا به حال و از زمانی که دنیای حالات و فیگوراتیو دستها، بخش مهمی از بیان ذهنیت من را تحت تاثیر قرار دادند. این مسیر شروع شد و طبیعتا در این مسیر هنوز در کنکاش هستم و جای کارهای بیشتری را در این فضا میبینم، این مجموعه نقطه پرشی خواهد بود برای کارهای بعدی من...

وی در آخر افزود: از عموی بزرگوارم استاد جلال متولی که همواره راهنما و مشوق من بودند تشکر می کنم و امیدوارم شرایط فرهنگی و اقتصادی بهتری برای نسل ما و هنرمندان جوان این مرز و بوم، فراهم آید.

فائزه متولی متولد سال 63 در تهران، دارای مدرک کارشناس ارشد تصویرسازی و کارشناس گرافیک است.
مدرس دانشگاه، هنرستان و آموزشگاه هنر تندیس است و عضو موسسه توسعه ی هنرهای تجسمی معاصر تهران و همچنین مسئول امور هماهنگی و طراح گرافیک نگارخانه پل
وی برگزاری چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی را در کارنامه خود دارد.

نمایشگاه "آوای دستها" تا 20 اردیبهشت ماه همه روز بجز شنبه ها از ساعت 16 الی 20 در گالری پل به نشانی سیدخندان، ابتدای خیابان کابلی (دبستان)، کوچه فردوسی، پلاک 34، طبقه همکف، واحد یک میزبان علاقمندان به هنر خواهد بود.



logo-samandehi