آثار «دیوید هاکنی» به گالری ملی پرتره می‌روند

خودنگاره «‌دیوید هاکنی» که در دوران نوجوانی این هنرمند خلق شده است در کنار آثار جدید «هاکنی» در نمایشگاهی عظیم در گالری ملی پرتره به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، گاردین گفت: گالری ملی پرتره روز جمعه از جزئیات اولین نمایشگاه عظیم آثار بیست سال اخیر «دیوید هاکنی» خبر داد. این نمایشگاه شامل بیش از ۱۵۰ اثر خلق شده توسط «‌دیویدهاکنی» است که این هنرمند را به عنوان یکی از بزرگترین هنرمندان عصر حاضر به جهانیان معرفی می‌کند.

دیوید هاکنی

از آثار اصلی و قابل توجه این نمایشگاه می‌توان به خودنگاره این هنرمند در کنار چهار پرتره از افراد مهم زندگی «‌هاکنی» از جمله مادرش، «سلیا برتول»، «گرگوری ایوانز» و «موریس پین» اشاره کرد.

هدف برگزارکنندگان این نمایشگاه به تصویر کشیدن مسیر رشد «هاکنی» در طول زندگی هنری‌اش است. این نمایشگاه شامل پرتره‌های خلق شده با استفاده از مداد، پاستل، جوهر، آبرنگ در کنار آثار خلق شده با استفاده از اپلیکیشن‌های کامپیوتری می‌شود.

«نیکولاس کولینان» مدیر گالری ملی پرتره با اشاره به اینکه «هاکنی» یکی از نامدارترین و و قابل ستایش‌ترینهنرمندان عصر کنونی است، افزود: «با تمرکز بر پرتره‌های به تصویر کشیده شده توسط این هنرمند در طول زمان، این نمایشگاه نبوغ «‌هاکنی» را در امر خلق پرتره به نمایش می‌گذارد؛ چرا که این هنرمند در خلق آثارش هم از روش‌های سنتی و هم از تکنولوژی استفاده کرده است.»‌



در این نمایشگاه پرتره‌هایی که در سال ۱۹۸۰ با استفاده از دوربین «‌پولاروید» خلق شده‌اند نیز حضور خواهند داشت. این هنرمند بیان کرد این پرتره را با استفاده از دوربین و به عنوان تصویری مکعبی با الهام از آثار پیکاسو خلق کرده است.

در دهه هشتاد بود که این هنرمند روند خلق خودنگاره را آغاز کرد. این نمایشگاه مجموعه‌ای از خودنگاره‌هایی که «هاکنی» به مدت دو ماه هر روز می‌کشید را نیز در بردارد.

از آثار اولیه این هنرمند می‌توان به دفتر طراحی‌های «‌هاکنی» که متعلق به دوران مدرسه هنر او در سال ۱۹۵۰ است، اشاره کرد. آثار پیشین دیده نشده این هنرمند از جمله تابلو نقاشی که «‌هاکنی» اوایل ۱۹۶۰ خلق کرد نیز رونمایی خواهند شد.

گالری ملی پرتره لندن پیش از این در سال ۲۰۰۶ نیز میزبان آثار «دیوید هاکنی» بوده است.

دیوید هاکنی در تاریخ ۹ ژوئیه ۱۹۳۷ در انگلستان به دنیا آمد. او یک نقاش، طراح، تصویرگر، طراح صحنه و عکاس است. هاکنی به عنوان یک عضو مهم در جنبش پاپ آرت دهه ۱۹۶۰، یکی از تأثیرگذارترین نقاشان قرن بیستم بریتانیا محسوب می‌شود.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، تابلو نقاشی «دو پیکر در استخر» که توسط این هنرمند خلق شده بود به قیمت ۷۰ میلیون پوند فروخته شد و رکورد گران‌قیمت‌ترین اثر خلق شده توسط یک هنرمند زنده را شکست.

logo-samandehi