نگاهی به زندگی، تولد و صلح در نمایشگاه "لوتوس"

"لوتوس" عنوان نمایشگاه نقاشی های مریم راغ است که از روز پنجشنبه 30 خردادماه در گالری استاد احدی برپا شد.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه از شبکه باران با هنرمند مصاحبه شد و وی اهداف و پروسه‌کاری برای نمایشگاهش را شرح داد.

مریم راغ در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:

در خانواده ای که میتوان گفت هرکدام از افراد خانواده به یک زمینه هنری علاقمند بوده و هستند زندگی کرده ام (بخصوص پدرم که بصورت تجربی کارهای دستی بسیار زیبایی انجام میداد و همیشه الگوی من بودند) بخاطر شرایط اجتماع در آن دوره نتوانستم تحصیلاتم را در زمینه هنر ادامه دهم ولی همچنان این عشق در اندیشه ام وجود داشت. اکنون با مدرک کارشناسی در رشته های مدریت ریسک و مدیریت دولتی و دانشجوی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات در بانک کشاورزی بعنوان کاربر ارشد مشغول به کار هستم.
در کنار حرفه تخصصی خود بعد از آشنایی با آموزشگاه هنرهای تجسمی پویندگان و اساتید بزرگوارم سرکار خانم بهناز پورنگ و جناب آقای امیر احدی دریچه و روزنه جدیدی در زندگیم ایجاد گردید و این مسیر جدید مرا به خواسته های درونی خود امیدوار نمود. طی هشت سالی که از رهنمودهای اساتیدم (که خالصانه مرا یاری نمودند) استفاده کردم به موفقیت های خوبی دست یافتم.

وی در رابطه با سوابق کاری خود، فزود:
اولین تجربه هنری من با یک نمایشگاه انفرادی در سال ۱۳۹۱ در الهیه آغازشد. نمایشگاه دوم تحت عنوان ثمر در فرهنگسرای خانواده در سال ۱۳۹۲برگزار شد.
در دومین جشنواره پرواز رنگها در برج میلاد تهران سه اثرم پدیرفته شد و یکی از آثارم رتبه نخست را از جهت مفهوم، تکنیک و.... کسب کرد.
در اولین جشنواره کشوری رنگ صلح در سال ۱۳۹۵ در برج میلاد تهران با دو اثر حضور یافتم که مجدا یکی از آثار برگزیده و رتبه سوم احراز شد. داوران این جشنواره: اساتید علی اکبر صادقی، حسین محجوبی و امیر احدی بودند.
در دومین جشنواره کشوری رنگ صلح با دو اثر کاملا متفاوت بصورت حجم و نقاشی بر روی چوپ حضور پیداکردم که بخاطر نگاه متفاوت ‌بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان و داوران محترم قرار گرفت. (برج میلاد تهران ۱۳۹۶)
در جشنواره دو سالانه استان گیلان (رشت) درسال ۱۳۹۷با دو اثر حضور یافتم.
در جشنواره کشوری روبان قرمز نیز سه اثر راه یافت که یکی از آثار به عنوان جلد کتاب این جشنواره انتخاب گردید. (برج میلاد تهران ۱۳۹۷)
در نمایشگاه گروهی رویای جاویدان در گالری استاد احدی (شهر لاهیجان) نیز با پنج اثر حضور یافتم.
با حمایتهای اساتید دلسوزم سرکار خانم بهناز پورنگ و جناب آقای امیر احدی اولین نمایشگاه انفرادی با نگاهی متفاوت (نگاهی بر هستی و زندگی بصورت سورئال و بنوعی انتزاعی) ثمره چهار سال تحقیق و تلاش و مشتمل برحدود ۳۰ اثر میباشد و در ابعاد متفاوت و متریالهای مختلف تحت عنوان لوتوس اجرا شده است.

راغ، علت انتخاب عنوان لوتوس برای نمایشگاه خود را چنین تشریح کرد:
لوتوس به معنی نیلوفر آبی در آئین هندو نشان زندگی و زایندگی (تولد) و طبق آئین بودایی نشان پاکی و تقدس است. در برخی از روایت های اسطوره‌ای نیز میترا در میان گل نیلوفر زاده میشود. لوتوس یا نیلوفر آبی از نمادهای ملی ایران باستان بشمار می آید و در سنگ نگاره های پارسه (تخت جمشید) نیز بوضوح دیده می شود.
این گل نماد نجابت، رشد معنوی، کمال، چرخه تولد و رشد انسان است و همچنین بیانگر نمادهای مختلف و مشترک با عقاید سایر ملل نیز هست.
نماد صلح، مظهر عشق، ریاضت، عبادت، روشنایی و...
هدف از ارائه این آثار با این مضمون علاوه بر ارائه جهت کشف نمادهای غنی ایران باستان بالاخص لوتوس، نگاهی به زندگی، تولد، صلح و....‌‌.. است.
این نمایشگاه به لطف خداوند متعال، بیاد پدر بزرگوارم، با محبت و همدلی مادر مهربان و خانواده خوبم و نیز راهنمایی و مساعدت اساتید عزیز وگرانقدرم سرکار خانم پورنگ و جناب آقای احدی برگزار خواهد شد.

علاقمندان جهت بازدید از آثار این هنرمند می توانند تا 6 تیرماه مصادف باجشن نیلوفر همه روزه از ساعت 17 الی 20 به گالری استاد احدی واقع در لاهیجان، خیابان کاشف شرقی، کوچه 28، ساختمان تندیس، طبقه 4، واحد 7 مراجعه نمایند.















logo-samandehi