در حاشیه برگزاری نمایشگاه آثر منیژه میرعمادی مطرح شد

گیلدا بریمانی: انتخاب آثار از دوره های مختلف، یک دید کلی نسبت به هنرمند داده است

«انتخاب 32 اثر از بین 105 اثر منیژه میرعمادی از دوره های مختلف کاری ایشان، مخاطب را با کل پروژه هنری وی آشنا می کند» این را گیلدا بریمانی، کیوریتور نمایشگاه منیژه میرعمادی در گفتگوی با خبرنگار گالری آنلاین ضمن تاکید بر «وجود تنوع تکنیک در بین آثار این هنرمند» مطرح کرد. در ادامه خواننده این گفتگو باشید.


گیلدا بریمانی، کارشناس و کیوریتور نمایشگاه آثار منیژه میرعمادی که از 24 الی 31 خرداد در گالری زمستان خانه هنرمندان برپا است؛ در رابطه با تعداد آثار موجود در این نمایشگاه اذعان داشت: کل آثار این بانوی هنرمند 105 اثر است که از این بین ما تعداد 33 اثر از دوره ها و تکنیک های مختلف انتخاب کرده بودیم ولی نهایتا در نمایشگاه 32 اثر به نمایش درآمد. انتخاب آثار از دوره های مختلف باعث شده تا یک دید کلی نسبت به کل پروژه هنری شخصی ایشان به نمایش بگذاریم.
کارها از زمان دوران دانشجویی، از جمله کار چاپی، طراحی و قلم است تا کارهای رنگ روغن که از لحاظ زمانی متاخرتر هستند.
وی اشاره کرد که کار اصلی نمایشگاه بر حسب نام «فیروزه ای در کویر» است که به نظرم شاخص ترین اثر این هنرمند است؛ خیلی پرمعناست و در قسمت ورودی نمایشگاه نصب شده است.

بریمانی در رابطه با نحوه چیدمان آثار در گالری بیان کرد: چیدمان براساس همان بررسی های قبلی ما است؛ ما آثار را برحسب تاریخ، سبک و تکنیک ها مرتب کرده و چیده ایم. ابتدایی ترین اثر مربوط به سال 1340 و آخرین آنها برای سال 1372 است.

این کیوریتور در ادامه گفت: کارهای ابتدایی این هنرمند چاپ بود بعد طراحی، چاپ روی فلز، پاستل و در نهایت کارهای رنگ روغن است.
ابعاد آثار بسیار متنوع است و بزرگترین آنها مربوط به تابلوهای رنگ روغن میشود.
قابل ذکر است که این آثار برای فروش نیستند و به علت کمبود جا در خانه هنرمندان تنها گالری زمستان میزبان آثار این هنرمند خواهد بود.

وی همچنین افزود: کاتالوگ در روز بزرگداشت که شامل گزارش کارها و نقد افراد مختلف است منتشر خواهد شد.
در کنار برگزاری نمایشگاه تعدادی از کتاب های انتشارات نشر هنر ایران به همراه شماره هایی از فصلنامه طاووس هم ارائه و به فروش خواهند رسید. میرعمادی بنیانگذار نشر هنر ایران بوده است. این انتشارات مربوط به هنرهای تجسمی و سایر حوزه های هنری است.

بریمانی در نهایت اظهار داشت که شناساندن هنرمندان پیشکسوت به نسل جوان دارای تاثیر بسیار زیادی است. این هنرمند جزو تاریخ هنری کشور است و برای نسل جوان مهم و ضروری است که تاریخ خود را بدانند. اینکه این افراد پیشکسوت چه رسالتی داشته اند و چه زحماتی برای جامعه هنری ما کشیده اند بسیار اهمیت دارد.

logo-samandehi