مشهدی زاده در حاشیه افتتاحیه جشنواره ارتنگ مطرح کرد:

سواد بصری جامعه را رسانه ها باید ارتقا دهند

افتتاحیه بخش نمایشگاهی اولین جشنواره ملی نقاشی ارتنگ در گالری فرشچیان فرهنگسرای صبا با حضور هنرمندان و اساتید پیشکسوت برگزار شد.

مشهدی زاده، نقاش و هنرمند پیشکسوت از بازدید کنندگان نمایشگاه اولین جشنواره ملی نقاشی ارتنگ در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، گفت: یکی از دانشکده های موسسات عالی برگزار کننده این نمایشگاه بوده است. این موضوع خوب است زیرا الان تعداد مدارسی که در زمینه آموزش هنر بصری کار می کنند زیاد شده است. تعداد زیاد این مدارس، سواد بصری این جامعه را هم ارتقا می دهد. کارهای باارزش و خوبی در نمایشگاه جشنواره دیدم.

وی در ادامه بیان کرد: اهالی حوزه هنرهای تجسمی یا نقاشی در نسل های پیش دست شان برای امرار معاش خود در جاهایی دیگر بند بود و از این طریق زندگی خود را اداره می کردند ولی الان خوشبختانه به نوعی مراجعینی برای داد و ستد آثار هنری وجود دارد. اکنون می توان این را اظهار کرد که نقاشان یا هنرمندان هنرهای تجسمی دیگر علاقمندان خودش را دارد.

این هنرمند پیشکسوت به نبود آگاهی رسانی، نبود و یا کمبود نقد و نظر و بیان انتقادی نسبت به گستراندن این هنرهای تجسمی از طریق فهماندن به مردم اشاره کرد و گفت: چنانچه این حوزه گسترده تر شود مسلما آگاهی مردم به اینکه بگرایند برای نگاه کردن به آثار و بالا ببرند سواد بصری خود را، بیشتر خواهد بود. در این برهه رسانه هایی خواهند بود که انجام بدهد آنچه را که هنرمند می گوید و برساند به مردم آنچه را که هنردوست می خواهد.

logo-samandehi