نمایشی از رهایی دورن به برون

روایت حامد مصطفوی از نمایشگاه "سفر به درون، کشفِ بُرون"

"در حقیقت وقتی تازه از بند رها میشوی، هنر آغاز میشود." اینرا حامد مصطفوی، هنرمند نقاش در آستانه ی برگزاری نمایشگاه آثارش تحت عنوان "سفر به درون، کشفِ بُرون" در گالری دیلمان از روز جمعه 4 مردادماه 1398 بیان کرد. در ادامه خواننده گفتگوی این هنرمند با خبرنگالری گالری آنلاین در رابطه با جزئیات این رویداد باشید.

حامد مصطفوی در گفتگو با خبر نگار گالری آنلاین در رابطه با نمایشگاه مجموعه آثارش بیان کرد: این مجموعه شامل 21 اثر و حاصل هفت سال کار است.
در این سالها به دنبال ((رهایی)) بوده ام رهایی از قید و بندها، که این مسیر رسیدن به رهایی برای من از درون به بیرون بوده که میتوانست بالعکس نیز باشد البته اینها همه صورت ماجراست که در حقیقت هنر زمانی رخ می دهد که از صورتها گذشت و به ((حقیقت)) رسید.
این مجموعه در اصل مسیر این حرکت من به سمت رهایی را از درون به برون نشان میدهد در حقیقت این مجموعه علاوه بر این که هر کدام جداگانه یک اثر هنریست، مخاطب می تواند در کل مجموعه این روند ((سفر به درون، کشف برون)) را نیز درک کند.
البته این رشد کردن هنرمند (انسان) به هیچ عنوان پایانی ندارد زیرا هیچ مفهومی در این جهان چه در فیزیک و متافیزیک خودش پایانی ندارد.

وی درمورد دلیل انتخاب عنوان "سفر به درون کشف برون" و مفهوم آن برای این مجموعه توضیح داد: تمام کارهای این مجموعه بدون عنوان هستند و تنها اسم نمایشگاه (سفر به درون کشف برون) را میتوان تنها کلمات موجود در این نمایشگاه از من پیدا کرد که این را نیز اگر بخواهم خلاصه کنم باید از ((رهایی)) بگویم که در اصل همه این کنکاش و کشف و شهود ها همه برای من فقط برای رسیدن به رهایی بوده است البته این را نیز بگویم که رهایی تازه اول ماجراست، در حقیقت وقتی تازه از بند رها میشوی ((هنر)) آغاز میشود.

نمایش آثار این هنرمند تا 25 مردادماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت بازدید می توانند در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۱ و روزهای عادی از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از ظفر، خیابان پورمشکانی(کودکان غزه) شماره‌ی ۵۰ مراجعه نمایند.

گالری دیلمان روزهای شنبه تعطیل است.

طراح پوستر: استودیو دفتر (مجید کاشانی)

logo-samandehi