برپایی نمایشگاه گروهی در گالری انگار

"خود" عنوان نمایشگاه گروهی از هنرمندان است که از ساعت 16 الی 21 روز جمعه 4 مردادماه در گالری انگار برپا می شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

در جامعه ای که فاصله های زیادی بین اندیشه تا بیان وجود دارد انسان برای زیستن حقیقت خویش با دیوارهای خیالی و بی پایان برخورد می‌کند. تاریکی‌ها به توان بی‌نهایت می‌رسند و انسان جذر بودن خویش می‌شود.
انسان امروز زیر رادیکال‌های تعریف شده اعشارهای طولانی روی تمام اجزای بدنش حمل می‌کند. چشم‌ها سیاهی می‌بینند. نگاه و دست‌ها متجاوز می‌شوند و زبان تلخ و پر از انعكاس‌های ناموزون. جغرافیایی که آگاهی در اوج فهم و درک به ناخودآگاه تعلق می‌گیرد احتمال‌های بزرگِ زیستن ابعاد انسانیت حقارت را تجربه می‌کند.

در این نمایشگاه آثاری نسرین یوسفی، نوشین رضائی، درنا فابری، حسام جواد زاده، شیلا جلیل پیران، عسل نقی زاده، پوریا احیائی، تارا تقی پور، افرا محسنی، میلاد مشایخی و انگار اینستالیشن آرت به نمایش در می آید.


انوشیروان زرگر کیوریتور نمایشگاه "خود" در رابطه با برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: در راستای پیش برد فعالیت های هنرمندان خلاق و جوان مجموعه ی خود از فروردین ٩٨ شروع به كار كرد و این مجموعه برای درك بهتر تحمیل اندیشه گروهی به اندیشه فردی طراحی شد.

وی در رابطه با تعداد، سبک و تکنیک آثار این محموعه گفت: این مجموعه ١٥ آرت ورك و یك اینستالیشن كلی را در بر دارد؛ سبك و تكنیك هنرمندان آزاد بوده و مجموعه محوریت موضوعی را به دوش می كشد.

زرگر در پاسخ به سوالی مبنی بر علت انتخاب عنوان "خود" برای این نمایشگاه بیان کرد: در جامعه‌ای که فاصله‌های زیادی بین اندیشه تا بیان وجود دارد انسان برای زیستن حقیقت خویش با دیوارهای خیالی و بی‌پایان برخورد می‌کند. تاریکی به توان بی‌نهایت می‌رسد و انسان جذرِ بودنِ خویش می‌شود. انسان امروز زیر رادیکال‌های تعریف‌شده، اعشارهای طولانی روی تمام اجزای بدنش حمل می‌کند و ناتوان است، در بیانِ درونِ خویش.
در جغرافیایی که آگاهی، در اوج فهم و درک به دنیای ناشناخته‌ای بنام ناخودآگاه تعلق می‌گیرد، ابعاد زیستن و انسانیت، حقارت را تجربه می‌کند.

وی در آخر در مورد انتخاب هنرمندان این مجموعه گفت: بعد از صحبت با مجموعه ٨٠ نفره از هنرمندان این تیم با توجه به دغدغه فردی نهایی شد.


نمایشگاه "خود" تا 17 مردادماه همه روزه از ساعت 11 الی 17 دایر خواهد بود و علاقمندان جهت بازدید از آثار می توانند به گالری انگار واقع در شیخ بهایی جنوبی، برج های آ اس پ ،همكف تجاری، پلاك ٦٥ مراجعه نمایند.

logo-samandehi