آثار ۲۲۸ هنرمند در بیست و هفتمین رویداد «۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند»

بیست و هفتمین رویداد «صد اثر، صد هنرمند» با ارائه آثاری از ۲۲۸ هنرمند و تمرکز بر توجه به هنرمندان جوان، عصر روز جمعه (یازدهم مرداد ماه) در گالری گلستان افتتاح می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، لیلی گلستان ـ مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد سالانه تابستانی ـ این دوره از رویدداد «صد اثر، صد هنرمند» را جوانانه‌ترین دوره خواند و گفت: سهم هنرمندان مقیم شهرستان در این دور بیش از همیشه است. در این دوره ترجیح دادم اولویت، آثار کیفی نسل جوان باشد و از پیشکسوتان و هنرمندان شناخته‌شده کمتر کار پذیرفتم.

او اظهار کرد: بیست و هفتمین رویداد «صد اثر، صد هنرمند» با ارائه آثار ۲۲۸ هنرمند افتتاح خواهد شد و این در حالی ست که به جهت وسواس و سخت‌گیری زیادی که به خرج دادم حدود صد اثر به نمایشگاه راه نیافتند. در مجموع می‌توان گفت که کیفیت این نمایشگاه بسیار بالاتر از نمایشگاه‌های قبلی است.

لیلی گلستان

این گالری‌دار خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی ترجیح دادم آثاری که قیمت‌های بالا دارند در این دوره نباشند؛ اما از آنجا که یکی از شعارهای رویداد «صد اثر، صد هنرمند»، نمایش آثار جوانان در کنار پیشکسوتان و بزرگان هنر است و خود این رویکرد نوعی تشویق جوانان و زمینه بیشتر دیده شدن آثار آنها است. آثار شماری از بزرگان که توسط مجموعه‌داران پیشنهاد شده است را نیز پذیرفته‌ایم که کارهایی از اساتید پرویز کلانتری، محمد ابراهیم جعفری، غلامحسین نامی … از این جمله‌اند.

گلستان با بیان اینکه «این روزها کیفیت آثار جوانان بسیار جالب توجه و چشمگیر است»، یادآور شد: آثار جوانانی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند حیرت‌انگیز است و به همین جهت تصمیم گرفتیم این نسل با این استعداد شگرف بیشتر در رویداد «صد اثر، صد هنرمند» دیده شوند. در میان هنرمندان جوان تجسمی به شکل عجیبی شمار دختران هنرمند بسیار زیاد است که این آمار خیره‌کننده خود را در «صد اثر صد، هنرمند» بیست و هفتم خودش را نشان خواهد داد.

بیست و هفتمین رویداد «صد اثر، صد هنرمند» عصر روز جمعه (یازدهم مرداد ماه) در گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ کار خود را آغاز می‌کند و تا ۳۰ مرداد ماه نیز ادامه دارد.

بیست و ششمین رویداد «۱۰۰ اثر، ۱۰۰ هنرمند» مرداد ماه سال ۹۷ با ارائه آثاری از ١٨٢ هنرمند از چهار نسل معاصر هنر ایران برگزار شده بود.

logo-samandehi