روایتی از سفر در طبیعت

"ابهامات و رموزی که برایم در طبیعت وجود دارد را با رنگهای خاکستری متفاوت نشان می دهم." این‌را اناهیتا ذابحی در آستانه گشایش نمایشگاه آثار نقاشی خود میگوید. در ادامه خواننده گفتگو با این بانوی هنرمند باشید.

آناهیتا ذابحی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در مورد هدف خود از خلق مجموعه آثارش توضیح داد: هدف من از ایجاد این مجموعه آثار این بوده که با بهره گیری از طبیعت زیبا و باوقار بتوانم به سادگی در طبیعت و بیان رمز و رازهای آن و بیان معنوی این پدیده باشکوه دست یابم. من روند خاصی برای شکل گیری این ایده نداشته ام و از زمان کودکی همیشه طبیعت را دوست داشتم و برایم جذاب و پر از رمز و رازهای تازه بوده و در عین حال رموزی نامکشوف برایم داشت و همچنان تمایل چشم گیری به منظره دارم، ازین‌رو ابهامات و رموزی که برایم در طبیعت وجود دارد را با رنگهای خاکستری متفاوت نشان می دهم.

وی ضمن اشاره بر اینکه آثار این مجموعه در سال 97 و 98 خلق شده اند و تعداد اندکی از آثار قدیمی تر هستند، افزود: حدود 15 الی 20 اثر در این نمایشگاه به نمایش در می آیند که از اندازه ی 13*18 تا اندازه 60*80 cm هستند؛ و تمامی آثار این مجموعه با تکنیک اکرلیک خلق شده و به سبک رمانتیک نزدیک هستند.


ذابحی با تاکید بر اینکه در این مجموعه تحت تاثیر مکتب خاصی نبوده و همه آثار ذهنی و دنیای شخصی خود هنرمند بوده است، توضیح داد: این کنکاش و مسیر از همان ابتدای شروع طراحی و نقاشی با من بوده و از همان اول کارهایم ذهنی و درونی و تاحدودی شاعرانه و مرموز بوده است، در حال حاضر دوست دارم کارهایم را به سمت سادگی و انتزاع پیش ببرم.


از نظر این هنرمند مسیر این سفر در طبیعت هنوز برایش به پایان نرسیده است و شناخت طبیعت و رمز و رازهایش هنوز برای وی ادامه دارد.

این هنرمند در پایان افزود: در این مسیر سعی می کنم کارهایم را به سمت سادگی و انتزاع و پختگی پیش ببرم و تا زمانی که به آنچه از طبیعت مدنظرم هست برسم در این راه و مسیر باقی می مانم.


این نمایشگاه تا 11 شهریورماه ادامه خواهد داشت و علاقمدان جهت بازدید از آثار می توانند از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 12 الی 20 و روز جمعه از ساعت 16 الی 21 به گالری اُ به نشانی خیابان کریمخان، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقه دوم مراجعه نمایند.

logo-samandehi