«پیدا کردن موسی(ع)»‌؛ ارزشمندترین خرید نگارخانه ملی لندن

نگارخانه ملی لندن قصد دارد، تابلو نقاشی «پیدا کردن موسی(ع)»‌ که در حال حاضر به عنوان اثر امانی در همین نگارخانه نگهداری می‌شود را خریداری کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته آرت نیوزپیپر،‌ یک تاجر و میلیونر بریتانیایی مالک اصلی تابلو نقاشی «پیدا کردن موسی(ع)» اثر «اوراتسیو جنتیلسکی» ‌است که از سال ۲۰۰۲ به نگارخانه ملی لندن امانت داده شده بود.

نگارخانه ملی لندن

این تابلو نقاشی در سال ۱۹۹۵ توسط خانواده اشراف‌زاده «هاوارد» فروخته شد و سپس در حراجی کریستیز توسط این تاجر بریتانیایی به قیمت ۵ میلیون پوند خریداری شد که در آن زمان مبلغ بسیار قابل توجهی برای خرید یک تابلو نقاشی محسوب می‌شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نگارخانه ملی لندن نیز قصد داشته این اثر را در همان سال خریداری کند، اما مذاکرات با حراجی، موفقیت‌آمیز نبوده است.

این تابلو بلافاصله پس از به فروش رسیدن در سال ۱۹۹۵ به نگارخانه ملی اسکاتلند امانت داده شد و سپس در سال ۲۰۰۲ به نگارخانه ملی لندن فرستاده شد و تا امسال نیز در همین نگارخانه نمایش داده شد.

این تابلو در سال گذشته در نمایشگاهی در آکادمی سلطنتی هنر به نمایش گذاشته شده بود.

تابلو کوچکتری از «جنتیلسکی» سه سال گذشته در یکی از حراجی‌های ساتبیز به قیمت ۳۰ میلیون دلار به فروش رفت. این به آن معناست که تابلو «پیدا کردن موسی(ع)» که بسیار بزرگ‌تر از تابلو سه سال پیش است، می‌تواند چند ۱۰ میلیون دلار بیشتر به فروش برسد.

تابلو نقاشی «‌پیدا کردن موسی»، لحظه‌ی پیدا کردن حضرت موسی (ع) توسط دختر فرعون را به تصویر می‌کشد. این تابلو یکی از آخرین کارهای «اوراتسیو جنتیلسکی» محسوب می‌شود.

«اوراتسیو جنتیلسکی» نقاش ایتالیایی بود که برای خلق برخی از آثارش از «کاراواجو»‌ دیگر هنرمند نامدار ایتالیایی الهام گرفت. «اوراتسیو جنتیلسکی»، پدر «آرتمیزیا جنتیلسکی» بود. آرتمیزیا از اولین و نامدارترین نقاشان زن ایتالیا بوده است.

logo-samandehi