"دشتهایی چه فراخ"؛ نمایشگاه گروهی نقاشی در نگارخانه لاله

ارتباط هنرمند با طبیعت از دیرباز و در ادوار تاریخ هنر ارتباطی ریشه دار و تنگاتنگ بوده و همواره طبیعت در زمره اصیل ترین و وفادارترین معلمان هنر در نقاشی و طراحی به شمار آمده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عومی نگارخانه لاله، نمایشگاه نقاشی "دشتهایی چه فراخ" برداشت های متفاوتی از طبیعت را در آثار 11 هنرمند در بر می گیرد، که به انتخاب مینا قویدل گردآوری شده و آثاری از هنرمندان ذیل را به نمایش خواهد گذاشت:

جمشید پُراوزان، احمد خلیلی فرد، میترا صمدی،مهدی ضیاءالدینی، مینا قویدل، خلیل کویکی، مرجان کیائی، محبوبه مغربی، همایون موسوی، سیروس ولی زاده و نادر یاسمی

اگرچه امروزه دغدغه تکنولوژی و زندگی ماشینی سبب ایجاد فاصله ای عمیق میان انسان و طبیعت و مهم تر از همه، تخریب مداوم آن به دست انسان شده است و ژانر طبیعت، ژانری مغفول و حتی فراموش شده در هنر به حساب می آید، اما هرگز نمی توان ارتباط میان طبیعت با انسان را نادیده انگاشت. هنرمند با پرداختن به طبیعت، از آن خاطره ای به یاد ماندنی بر جای می گذارد. روح بیقرار هنرمند بیننده آثارش را در درک احساس و دریافتی که حاصل کشف و شهود وی از طبیعت است شریک می کند. این نمایشگاه بیننده را دعوت می کند به نگریستن و کنکاش در هرآنچه پیرامون اوست.

نمایشگاه"دشتهایی چه فراخ" روز جمعه 19 مهرماه 1398 از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله گشایش می یابد و تا 7 آبان ماه از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 18، پنجشنبه ها از ساعت 9 تا 13 به استثنای روزهای تعطیل ادامه می یابد.

تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، نگارخانه لاله

logo-samandehi